Aktualności

"KRASNOLUDKI" – GRUPA III

"KRASNOLUDKI" – GRUPA III

2020-05-04

"KRASNOLUDKI" – GRUPA III

 

Drogie Krasnoludki i szanowni Rodzice to już kolejny tydzień naszej wspólnej pracy z wykorzystaniem internetu. Mam nadzieję , że chętnie korzystacie z przygotowanych przeze mnie materiałów. W tym tygodniu również zapowiadają się bardzo ciekawe i lubiane przez dzieci zajęcia na temat wsi i zwięrząt wiejskich. Życzę Wam dobrej zabawy na wsi.

Pozdrwiam serdecznie

Anna Łyszcz

 

Krasnoludku pierwszym Twoim zadaniem będzie stworzenie kącika tematycznego, wystawy związanej ze wsią. W swojej domowej biblioteczce wyszukaj wszystkie ksiązki, albumy a nawet kolorowanki o tematyce związanej ze wsią. W tym tygodniu poproś Rodziców, by Ci je ponownie przeczytali, obejrzycie albumy i ilustracje, a nawet filmy animowane w których bohaterami są zwierzęta wiejskie np."Rogate ranczo". Zgromadź też figurki zwierząt wiejskich lub pluszowe zwierzątka wiejskie, nie zapomnij także o zabawkowych pojazdach i maszynach, które pracują na wsi: traktorach, przyczepach, kombajnach itd.

 

TEMAT TYGODNIA: "NA WIEJSKIM PODWÓRKU"

1. "Wiejskie podwórko"

2. "Odgłosy zwierząt wiejskich"

3. "Po co hodujemy zwierzęta?"

4. "Co lubią zwierzęta wiejskie?"

5. "Domy zwierząt"

 

PONIEDZIAŁEK

1.Wprowadzenie dzieci w temat – odgadnięcie zagadki: Co to za miejsce?

Różne zwierzęta tam bywają

pewnie wszystkie się znają,

chodzą, brykają i skaczą,

muczą, gęgają i gdaczą.

Każde z nich domek swój ma

pan gospodarz o nich dba.

.Rozmowa na temat wiejskiego podwórka:

- Czy byłeś/łaś na wiejskim podwórku?

-Kogo tam można spotkać?

-Kto zajmuje się zwierzętami?

-Gdzie one śpią?

2. Zwierzęta na wsi część 1 (odgłosy, zagadki, zadania)

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

 

3. Lepienie z plasteliny zwierzątka lub kilku zwierząt z wiejskiego podwórka
Ćwiczenie sprawności dłoni oraz poznawanie właściwości plasteliny.

  • Swobodny tekst „Mój zwierzaczek”. Układanie krótkich historyjek o własnych zwierzętach. Budzenie zainteresowania pisaniem i czytaniem.

4. Gimnastyka w domu z "Bliżej Przedszkola "

https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw

 

5.Jeśli masz jeszcze ochotę możesz wydrukowac i pokolorować:

https://mamotoja.pl/farma-kolorowanka-ze-zwierzetami-do-wydruku,kolorowanki-artykul,14698,r1p1.html

 

WTOREK

1.,,SZUKAM MAMY'' - nauka zwierząt, dzieci zwierząt, odgłosy zwierząt dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

2. "Czyj to głos?”- zabawa słuchowa

Słuchanie odgłosów zwierząt wiejskich, próby odgadywania do kogo należy głos, naśladowanie odgłosów zwierzęcych.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

3. Proszę Cię Krasnoludku o rozwiązanie tego zadania. Poproś Rodzica o przeczytanie tekstu bajki

E. Michałowskiej i spróbuj zmierzyć się z tym, czy znasz dźwięki, jakie wydają zwierzęta wiejskie.

Wieczorem w zagrodzie ciociMałgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: ....... odpowiada dziecko(Hau, hau, hau)
Kotek miauczy: ..........(Miau, miau, miau)
Kura gdacze: ..........(Ko, ko, ko)
Kaczka kwacze: ............(Kwa, kwa, kwa)
Gąska gęga: ..................(Gę, gę, gę)
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: ...............(Be, be, be)
Koza meczy: ...............(me, me, me)
Indor gulgocze:............(Gul, gul, gul)
Krowa ryczy: ..............(Mu, mu, mu)
Konik parska: ..............(Prr, prr, prr)
A pies warczy: .............(Wrr, wrr, wrr)
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

4. Krasnoludku poproś Rodzica o wydrukowanie i wykonaj 4 pierwsze karty pracy:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY.pdf

 

5. W ciągu dnia polecam Ci do posłuchania piosenki:

  • "Ciocia Tecia farmę ma"

https://www.youtube.com/watch?v=fSSRwIAQIcE

  • "Gdacze kura:Ko, Ko, Ko"

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

ŚRODA

1.„Po co hodujemy zwierzęta?” – film i zabawa rozwijające logiczne myślenie

Oglądanie filmu o zwierzętach i produktach, które od nich otrzymujemy ://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Prezentacja- "Co nan dają zwierzęta?" (do wyboru)

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4

 

2.„Smakujemy i dotykamy” – zabawa polisensoryczna

Rodzic pokazuje dziecku produkty pochodzenia zwierzęcego np. jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Zawiązujemy dziecku oczy i podajemy do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwę, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzę, od którego pochodzi i wskazuje je na obrazku, ilustracji w książce lub ekranie.

3. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla dziecka. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

  • Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.
  • Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
  • Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
  • Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
  • Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.
  • Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
  • Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
  • Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

4. Karta pracy do wydruku (wszystkie lub do wyboru): "Co otrzymujemy od zwierząt?"

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy1.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy3.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy4.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy5.jpg

Krasnoludku, jeśli nie chcesz lub nie możesz wydrukować zadań, popracuj i wskaż palcem przed ekranem komputera.

5. Na koniec dzisiejszych zajęć posłuchaj sobie piosenek:

  • "Kura czy jajo?"

https://www.youtube.com/watch?v=nA9fBGhF168

  • "Kotek i krówka"

https://www.youtube.com/watch?v=AeIAIkJySE8

  • "Krówka Mu"

https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU

 

CZWARTEK

 

1. "Co jedzą wiejskie zwierzęta?" - Zwierzęta dla dzieci - Odgłosy zwierząt - Prezentacja

https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA

 

2. Zabawa dźwiękonaśladowcza „Na wiejskim podwórku”.
Dziecko swobodnie poruszają się po pokoju przy skocznej muzyce. Podczas przerwy w nagraniu Rodzic wybiera ze zbioru ilustracji wizerunek jednego zwierzęcia i pokazuje go dzieciom (lub mówi nazwę zwierzęcia) Gdy Rodzic ponownie włącza muzykę, dziecko naśladują ruchy i odgłosy tego zwierzęcia. Zabawę powtarzamy.

 

3. Quiz: prawda czy fałsz.

Rodzic wypowiada zdania na temat zwierząt, a dziecko decyduje, czy dane zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe. Przykładowe zdania do quizu:

−Krowa je cukierki. (fałsz)

−Kaczki pływają w stawie. (prawda)

−Świnka robi „chrum-chrum”. (prawda)

−Koń jest w kolorze zielonym. (fałsz)

-Kury mieszkają w stodole (fausz)

 

4. Zachęcam Cię do posłuchania i nauczenia się słów i melodii piosenki pt. "Roztańczone zwierzaki"

https://akademia.pwn.pl/material/track_17,37796.html

 

Raz zwierzęta wiejskie potańczyć chciały,
więc wymyśliły sobie do tańca kroków pięć:

konie tak skakały,

krowy kołysały,
świnki w błocie się taplały,
a koguty głośno piały,
małe myszki uciekały.

 

5.Teraz czas na rozwiązywanie zadań matematycznych:
Przygotuj sobie kartkę papieru i klamerki do ubrań. Wynik dodawania przedstaw poprzez przypięcie odpowiedniej ilości spinaczy do kartki:

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/Dodawanie.pdf

Pokoloruj lub wskaż paluszkiem:
https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-3-lata-figury-min.png

Otocz pętlą lub wskaż paluszkiem:
https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-3-lata-liczby-min.png

PIĄTEK

1. Ćwiczenia oddechowe „Kacze piórko”.
Dziecko dmucha na piórko położone na dłoni. Zwiększanie pojemności płuc.

 

2. Mamo lub Tato przeczytaj swojemu dziecku wiersza I.Fabiszewskiej pt.„Domy zwierząt”.

 

W chlewiku mieszka świnka,
korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie,obora to ich dom.
Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.

 

Rozmowa na temat wiersza:

-O jakich zwierzętach jest mowa? Wskaż je na obrazku w książce.

-Jak nazywa się dom kury? Które inne zwierzę może tam zamieszkać?,
-Jak nazywa się dom konia? świni? Psa?,
-Jakie zwierzę umieścisz w zagrodzie?,
-Podziel nazwy zwierząt na sylaby,

 

3. Swobodna ekspresja ruchowa do piosenki:

  • "Żółty kurczaczek"

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg

  • "Ko, ko, ko"

https://www.youtube.com/watch?v=1TIYHn-3-q0

 

4. Ćwiczenia konstrukcyjne – budowanie z wszystkich dostępnych w domu dziecku klocków zagród dla zwierząt.

Dziecko budują zagrody dla zwierząt i umieszczają w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Mogą też być te lepione z plasteliny. Określają wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagrody. Dziecko próbuje samo podać nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku.

 

5. Zabawa słowna „Nasi przyjaciele z wiejskiego podwórka”.
Rodzic pokazuje dziecku ilustracje ze zwierzętami żyjącymi na wsi lub wymienia nazwę zwierzęcia. Zadanie dziecka polega na ułożeniu zdania z nazwą danego zwierzęcia, np. krowa:K rowa daje mleko. Układanie zdań. Rozwijanie zainteresowania pisaniem i czytaniem.

 

6. "Na wsi"- zajęcia plastyczne z wykorzystaniem techniki wydrapywania na podkładzie z kredek świecowych.

Pomoce: kartka A4 zamalowane podkładem z kredki świecowej , grubszy patyczk do szaszłyków dla dziecka do wydrapywania.

Przebieg zajęć:
1. Rozmowa wprowadzająca w temat pracy plastycznej – odwołanie się do wcześniejszych wypowiedzi dzieci w odniesieniu do wsi.
2. Wykonanie pracy plastycznej. Dziecko za pomocą ostrego patyczka do szaszłyków wydrapuje na kartce zamalowanej kredkami świecowymi dowolny obrazek przedstawiający wieś (podkład musi dobrze zaschnąć).
3. Wspólne sprzątanie po zakończonej pracy .

4. Prezentacja pozostałym domownikom swojej pracy.

Dodatkowe plansze do wydruku w kolorze:
https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/04/farma-gospodarstwo-wiejskie.pdf

 

Wiejskie puzzle do wydruku w kolorze:

https://drive.google.com/file/d/1bs4hIGYUF4JjLV1o7Xf-wztM8ipLqGdm/view

 

Bajka do słuchania i oglądania, nie tylko dla dzieci nieamiałych pt. "Kotek Nieśmiałek"/ A. Borawiecka

https://www.youtube.com/watch?v=9G9di4KCW8o&list=PLHAKYSUVjpEDRhejQnP9MMRPH9yAUWp8L