Aktualności

KRASNOLUDKI - GRUPA III
2020-05-25„KRASNOLUDKI”- GR. III
Kochane Krasnoludki! W tym tygodniu czeka nas bardzo ważne święto – „Dzień Mamy”, czyli osoby , którą bardzo kochacie i jest ona jednym z najważniejszych członków każdej rodziny. Dlatego porozmawiamy sobie właśnie o rodzinie i o tym jak bardzo ważni są nasi wspaniali Rodzice. Pamietajcie, aby w „Dniu Mamy” mocno ucałowac swoje Mamusie, złożyć im życzenia, zaśpiewać piosenkę i wręczyć samodzielnie wykonany prezent, bo takie prezenty Mamy lubią najbardziej.
Pozdrawiamy serdecznie i życzymy dobrej zabawy
Anna Łyszcz i Klaudia Dadej
Temat tygodnia: ,,Zabawy z mamą i tatą”
- Razem jest wesoło.
- Dzień Mamy.
- Znamy już te kolory.
- Zabawy z mamą i tatą.
- Moja rodzina i ja.
PONIEDZIAŁEK:
- Zabawa słowna –proszę, aby dziecko dokończyło podane zdania:
- Moja rodzina jest…
- Moja mama lubi…
- Mój tata lubi…
- Mój tata śmieje się kiedy…
- Moja mama śmieje się kiedy…
- Chciałbym, żeby moja rodzina…
- Gdy ktoś z rodziny ma kłopot na pewno pomoże mu…
- Lubię z moją rodziną...
- Rodzic recytuje wiersz :
Urszula Piotrowska- „Festyn rodzinny”
W słoneczny majowy poranek
Na festyn rodzinny do parku
Idziemy z koszykiem kanapek:
Ja ,siostra, mamusia i tatuś.
Oj, może zakręcić się w głowie,
Bo mnóstwo atrakcji wokoło,
Tu wata cukrowa, tam lody,
Orkiestra przygrywa wesoło.
Na udział w konkursie tanecznym
Rodziców namawiać nie muszę,
Już skaczą po scenie jak żabki,
Aż boli ze śmiechu mnie brzuszek.
Do biegów zgłosiła się siostra
I pędzi po medal jak strzała.
Nie lubię się chwalić, lecz powiem,
Że siostra wyścigi wygrała.
A ja łowię rybki w basenie,
Nie szkodzi, że sztuczne, z plastiku.
Naprawdę, bez żadnej pomocy,
Mam jeden z najlepszych wyników.
Wracamy do domu z dyplomem
Dla bardzo aktywnej rodziny,
Pójdziemy na pewno gdzieś znowu,
Bo razem się dobrze bawimy.
Rozmowa na temat wiersza
Przykładowe pytania:
- Co to jest festyn?
- Co na festynie robili wszyscy członkowie rodziny?
- Dlaczego miło jest wspólnie się bawić i spędzać czas?
3. Zabawa ruchowa,, Kwiaty do wazonu”
Dziecko wraz z rodzicami porusza się swobodnie po pokoju w rytm muzyki i naśladują zbieranie kwiatów np. przy piosence pt. „W zieleni łąka majowa”
https://www.youtube.com/watch?v=QxzyN9AlsJg
4. Praca plastyczna.
Narysuj lub namaluj swoją MamęJ. Krasnoludku może to być cała postać lub tylko jej portret. Postaraj , ponieważ będzie to prezent dla Twojej Mamy na jutro z okazji jej święta. Możesz poprosić Tatę, aby kupił ramkę do twojego rysunku i w ten sposób pięknie obrawił twój prezent dla Mamy.
5. Posłuchaj piosenki kilkakrotnie w ciągu dnia, spróbuj się jej nauczyć i zaśpiewać jutro Mamie.
https://www.youtube.com/watch?v=akDS4bRLGqE
WTOREK:
- Ćwiczenia oddechowe ,, Herbatka dla mamy i taty”
Do tego ćwiczenia potrzebny nam będzie plastikowy kubeczek dla dziecka i rodzica. A ćwiczenie polega na tym, że rodzic pokazuje dziecku jak dmucha gorącą herbatkę. Dziecko naśladuje czynność rodzica i dmucha do plastikowego kubeczka. Zadaniem rodzica jest zwrócenie uwagi na wdech i wydech. Wzmacnianie przepony.
2.Posłuchaj wiersza:
“Moja Mamusia “- Autor: B.Forma
Kocham Mamusię
dla niej mam kwiatki:
stokrotki, bratki,
lilie, bławatki.
Ile Mamusiu
gwiazdek na niebie,
tyle buziaków
ja mam dla ciebie.
Pełne miłości
moje serduszko,
Mamusiu droga
moja ty duszko.
Wszystkim powiedzieć
dzisiaj tu muszę,
jak mocno kocham
moją Mamusię.
Wszystkim powiedzieć
dzisiaj tu muszę,
jak mocno kocham
moją Mamusię.
A teraz Ty powiedź swojej Mamie jak bardzo ją kochasz i czego jej życzysz, wręcz prezent. I koniecznie zaśpiewaj piosnkę, jak bardzo jest słodka
https://www.youtube.com/watch?v=akDS4bRLGqE
3. Zabawa naśladowcza: ,,Zrób to, co ja”.
Dziecko pokazuje dowolny ruch , a zadaniem rodziców jest go powtórzyć. Potem mama pokazuje dowolny ruch , a pozostałe osoby go naśladują, następnie tata pokazuje jakiś ruch, a pozostali go powtarzają.
4. Ćwiczenie percepcji wzrokowej „Mama ukryła...”. Mama pokazuje dziecku tacę z przedmiotami codziennego użytku (talerz, łyżka, kubek, widelec itp.) i prosi, aby dokładnie się im przyjrzało. Przykrywa tacę materiałem i chowa jeden (dwa) z przedmiotów. Następnie zdejmuje materiał i prosi dzieci o odgadnięcie, czego brakuje. Ćwiczenie spostrzegawczości.
5. “Rodziny bal”
Zaproś teraz swoich rodziców i rodzeństwo do wspólnego tańca, zabawy przy piosence “Sto lat dla Mamy i Taty” i innych piosenkach.
https://www.youtube.com/watch?v=grjsVmBu9xM
https://www.youtube.com/watch?v=b-ECatfl-8U
https://www.youtube.com/watch?v=LSnpQYW_44I
https://www.youtube.com/watch?v=n14AtqPWlME
ŚRODA:
- Przypomnienie dzieciom nazw kolorów. Wprowadzenie w tematykę zajęć – swobodna ekspresja ruchowa przy piosence „Kolorowe kredki”.
https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU
- Rodzic recytuje wiersz pt. „Skarby przedszkolaka” autorstwa M. Nieścior
„W moim pokoiku dużo skarbów mam.
Kolorowe kredki dziś pokażę wam.
I nauczę was rysować:
na żółto – słoneczko,
na zielono – trawkę,
na niebiesko – chmurkę,
na czerwono – truskawkę,
na czarno – dym z komina,
na różowo – świnkę,
a na pomarańczowo – słodką mandarynkę.
Znam już wiele kolorów,
kredki swoje mam i zaraz piękny rysunek wyczaruję wam”.
Dziecko wykonują rysunek na podstawie wiersza.
- Posłuchajcie piosenki o kolorach:
https://www.youtube.com/watch?v=owzja2wW8Nk
- Rozmowa z dzieckiem na temat kolorów – Rodzic zadaje pytania dziecku.
Przykładowe pytania:
- Jaki kolor najbardziej lubisz?
- Dlaczego lubisz akurat ten kolor?
- Czy otaczający świat, (otoczenie) jest kolorowy?
- Jakie kolory ma tęcza?
- Czy wiecie jak powstaje tęcza?
- Jak wyglądałby świat bez barw?
- Kto w świecie przyrody potrzebuje kolorów? – np. (zwierzęta – barwy ochronne, rośliny – wyróżniają się, żeby zostały zauważone przez owady, które je zapylają), itd.
- Wykonanie instrumentu muzycznego- ,,Grzechotki”
Do pustego pojemnika po napoju (najlepiej puszki lub małego słoiczka) wsypcie np. koraliki, ryż, kaszę, mały groch, itd. Następnie papierem kolorowym (samoprzylepnym), innymi ulubionymi naklejcie/ obklejcie swój pojemnik.
Przy pomocy wykonanego instrumentu możesz zagrać akompaniament do dowolnej piosenki o rodzinie.
CZWARTEK
1. Zastanów się ,co możesz miłego powiedzieć Mamie i Tacie. J
Jeśli masz brata lub siostrę – im także powiedz coś miłego!
Pogłaszcz swoje zwierzątko!
Powiedz coś miłego babci i dziadkowi!
Możesz do nich zadzwonić.
2.Praca plastyczna:
Namaluj lub narysuj portret swoich rodziców lub swoją rodzinę . Możesz użyć do tego kredek, pasteli lub farb.
3. Dyplomy do pobrania dla Mamy i Taty J
https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/05/dyplomik-dla-supermamy.pdf
https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/05/dyplomik-supertaty.pdf
4. Kart pracy- “Rodzina” Krasnoludku wykonaj 3 pierwsze zadania wydrukowane lub pokaż rozwiazanie na ekranie komputera.
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/KARTY-PRACY-RODZINA.pdf
5.Czas na gimnastykę – spróbujcie poćwiczyć razem – dziecko z Rodzicami:)
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
PIĄTEK
1. “Album rodzinny”- wprowadzenie do zajęć.
Drogie dzieci , zachęcam Was do obejrzenia wspólnie z rodzicami fotografii rodzinnych i rozmowy, kto się na nich znajduje oraz w jakich okolicznosciach robione było zdjęcie.
2. Posłuchajcie piosenki ,,Moja wesoła rodzinka”.
https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
3. Ja i moja rodzina –opowieść ruchowa
- Na dworze jest ładna pogoda. Świeci słońce i wieje ciepły wietrzyk. Mamusia, tatuś i ich dzieci idą na spacer do parku - dzieci wraz z rodzicami spacerują swobodnie pod pokoju
- Podczas spaceru słuchają jak śpiewają ptaki – dzieci i rodzice zatrzymują się, spoglądają w górę, nasłuchują.
- Postanowili zjeść lody - dzieci i rodzice naśladują lizanie lodów.
- Kiedy tak spacerowali, rozbolały ich nogi i postanowili odpocząć. Usiedli na ławce. Wtedy przybiegła do nich wiewiórka. Dzieci dały jej orzeszki - dzieci i rodzice przechodzą do przysiadu i naśladują wiewiórki jedzące orzechy.
4. Rozmowa na temat członków rodziny. Pomocne może Wam w tym być przykładowe drzewo genealogiczne:
https://panimonia.pl/2017/10/29/ja-moja-rodzina-gigapaka-przedszkolaka/#jp-carousel-4652
Mama jest córką babci i dziadka oraz siostrą cioci.
Tata jest synem babci i dziadka oraz bratem wujka.
Wujkiem może być brat mamy lub taty lub mężem Twojej cioci.
Ciocią może być siostra mamy lub taty lub żona wujka.
Kim dla Ciebie jest:
- siostra Twojej mamy?
- mama Twojego taty?
- tata Twojej mamy?
- syn Twojej mamy?
- córka Twojej babci?
5. Drzewo genalogiczne mojej rodziny- praca plastyczna.
Możesz teraz wydrukować i narysować swoich członków rodziny tworząć własne drzewo genealogiczne (możesz oczywiście narysować więcej osób niż jest kółek):
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-8.pdf
6. Karty pracy. Zadaniem dziecka jest:
1. Odszukanie różnic pomiędzy siostrami.
2. Odszukanie różnic pomiędzy braćmi.
3. Zaznaczyć pętlą cień należący do siostry.
4. Zaznaczyć pętlą cień należący do brata.
https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/05/dzieci-cienie-podobie%C5%84stwa.pdf