Aktualności

KRASNOLUDKI - GRUPA III

KRASNOLUDKI - GRUPA III

2020-06-01

 

"KRASNOLUDKI"- GR. III

Data 1 czerwca to dzień wyjątkowy na całym wielkim świecie, ponieważ obchodzimy wtedy Międzynarodowy Dzień Dziecka, czyli święto wszystkich dzieci . Hura ! W tym radosnym dniu życzę Wam moje kochane Przedszkolaki dużo zdrówka, zawsze uśmiechu na twrzy, wielkiej porcji lodów, całusków od rodziców i dziadków oraz wspaniałej zabawy z najbliższymi, bo czas spędzony z rodzinką , to najwiekszy prezent, który zapamiętacie do końca życia. Drogie dzieci chciałabym byście zawsze były słuchane i kochane. Przesłyłam mnóstwo buziaków:):):)

Wasza pani Ania

 

A w prezencie piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=p8Pw2N5pwQ8

 

PS: PRZYPOMINAM O ODEBRANIU PAKIETÓW KSIĄŻEK Z PRZEDSZKOLA:)

 

TEMAT TYGODNIA:" WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ"

1. "Dzień Dziecka"

2. "Dzieci też mają swoje prawa"

3. "Dziecko i świat"

4. "Portret przyjaciela"

5. "Dzieci świata"

 

PONIEDZIAŁEK

 

1. Drodzy Rodzice dziś dajcie swojemu Dziecku najlepszy prezent- swój czas i uwagę:)

Przygotujcie albumy ze zdjęciami i wspólnie z dzieckiem je ogladajcie , zabierzcie dzieci na spacer, wycieczkę, rower, hulajnogę i wspólne lody. Bawcie się wspólnie, bo każy z nas dorosłych ma w sobie dziecko:) A po drodze do domu kupcie kolorowe balony i "coś" do robiena bańiek mydlanych, którymi się będziecie wspólnie bawić.

 

PIOSENKI O DZIECIACH:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ – Wszystkie dzieci nasze są
  2. https://www.youtube.com/watch?v=-viYE8ZHMCY – Serduszko przyjaźni
  3. https://www.youtube.com/watch?v=CHRrns4VEsQ – Przyjaźń – wielka sprawa
  4. https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A – Podajmy sobie ręce
  5. https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY – Indiański Taniec

 

ZABAWY Z BAŃKAMI MYDLANYMI

"Powolny oddech"- zabawa

Przedszkolaki powinny ćwiczyć oddech, a nie ma lepszej zabawy niż robienie baniek. Jednak tym razem umów się z dzieckiem, że wydmuchuje bańkę jak najwolniej. Sprawdzą się przy tym te najmniejsze zestawy albo po prostu zwykła rurka. Najlepiej dość szeroka.

Jeśli dziecko nie ma nic przeciwko temu, możecie nawet mierzyć czas powstawania jednej bańki. Potem zamiana ról i bańkę wydmuchujesz ty. A pociecha odlicza (już bez sprzętu, tylko samodzielnie) sekundy.

Liczenie

Z młodszymi dziećmi, które uczą się liczyć, możesz bawić się w„zaklaskiwanie” baniek. Tworzysz ich sporo, a potem wykrzykujesz jakąś cyfrę np. 3. Dziecko ma za zadanie klasnąć tak, by odpowiednia ilość baniek pękła, głośno przy tym licząc: 1, 2, 3.

Możesz się też umówić, że „zaklaskuje” bańkę na konkretne hasło np. kiedy w piosence czy wierszu, usłyszy słowo balon (albo jakieś inne słowo). Chodzi o to żeby dziecko wsłuchało się w to, co mówisz/śpiewasz/recytujesz i zareagował na konkretne hasło.

ZABAWY Z BALONAMI

Zabawa „Taniec z balonikiem”.

Dziecko otrzymuje balonik i tańczy z nim do wesołej muzyki zgodnie z instrukcjami podanymi przez Rodzica:

-Balonik na głowie.

-Balonik na plecach.

-Balonik pod brodą.

-Balonik między nogami.

Zabawa ruchowa

Rodzic gra na bębenku (wystukuje, klaszcze)- (tempo do biegania i maszerowania). Dziecko z balonikiem w rękach porusza się w rytmie, jaki podpowiada muzyka.Na przerwę w muzyce wykonuje polecenia Rodzica.

-Podskocz.

-Obróć się.

-Stań na jednej nodze.

-Stań na palcach.

-Kucnij.

"Tańce w parach z balonami"- zabawa ruchowa

Zabawa chyba wszystkim znana - dzieci tańczą w parze z Rodzicem, między nimi jest balonik, który nie może spaść na ziemię. Nie wolno trzymać go w ręce. Dziecko , lub rodzic podaje różne części ciała, między które będzie trzeba dać balon, np. między brzuchami, plecami, czołami, kolanami itp.

 

"Balon w górze"- zabawa ruchowa

Dziecko dostaje balonik, którego musi odbijać w rytm muzyki, tak, aby cały czas był w górze. Rodzic mówi jakimi częściami ciała mamy odbijać balon i sam bierze udział w zabawie:)

 

"Ja i mój balonik"-praca plastyczna

Dziecko wybra sobie balonik i dorysowanie mu flamastrem minki, odpowiadającej na pytanie,czy podobały się dziecku i balonikowi dzisiejsze zabawy, czy jest wesoły czy smutny.

 

 

WTOREK

1. Jakie są Prawa Dziecka? . Rozmowa połączona z oglądaniem prezentacji:

https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

Dzieci mają prawo do:

– miłości i szacunku

-życia w rodzinie

– prywatności

– radości

– niewiedzy

– niepowodzenia i łez

– zabawy i wypoczynku

– nauki

– wyrażania własnych myśli i uczuć

– przeciwstawienia się złu

– leczenia

– do życia bez przemocy

Uświadomienie dziecku, że zawsze mogą liczyć na pomoc ze strony rodziców, dorosłych i nie jest samo ze swoimi problemami.

2. Piosenka o prawa dziecka:

https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

3. „Moja ręka”- praca plastyczna połaczona z zabawą ruchową.

Dziecko obrysowują kredką swoją rękę i kolorują ją, dowolnie ozdabia, dorysowuje biżuterię, zegarek. A potem wycinają jej obrys. Rodzic umieszcza obrys ręki gdzies w pokoju w zasięgu dziecka,.Dziecko bawi się tańczy przy muzyce, na przerwę szuka szablonu swojej ręki i "przybija piątkę". Zabawę powtarzamy zmieniając miejsce szablonu. Ćwiczenie orientacji przestrzennej i refleksu

4. Burza mózgów „Mam prawo do...”.

Zapisanie na kartce papieru wszystkich skojarzeń dziecka i wywieszenie takiej kartki w np.
w kuchni, aby wszyscy domownicy mogli się przeczytać jej treść.

 

5.Zabawa integracyjna „Mały człowiek”.

Dziecko ilustruje ruchem treść wiersza:

Mały człowiek, duża sprawa. (dzieci przykucają, wstają i zataczają rękami koło)

Mały człowiek ma swe prawa. (dzieci rękami wskazują siebie)

Strzegąc praw tych należycie, (dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)

układamy dziecku życie. (dzieci klaszczą, a następnie witają się przez podanie ręki).

Materiały dodatkowe:

http://wierszykidladzieci.pl/kowalska/prawa-obowiazki.php – wiersz „Prawa i obowiązki”

 

 

ŚRODA

1.Ćwiczenia oddechowe „Kto szybciej?”

Rodzic wyznacza linie startu i mety. Dziecko układa kulki z papieru na linii startu

i dmucha na nie, popychając je w kierunku mety. Wygrywa ten, którego kulka pierwsza przekroczy linię mety. Zwracanie uwagi na właściwe wykonywanie wdechu i wydechu.

2. Zabawa w kalambury „Wszyscy mamy swoje prawa”

Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic prezentuje za pomocą ruchu i gestu wybrane prawo dziecka. Dziecko odgaduje, a następnie rodzicowi zadaje pytanie za pomocą gestów. Odgrywanie ról w zabawach parateatralnych.

3. Rodzic recytuje wiersz Maciejki Mazan pt,, Krzesłem na księżyc’’

Czemu dziecko jest ważne?

Czy wiecie to? No raczej!

Widzi to, co dorosły,

ale całkiem inaczej.

Chmura jest wielorybem,

rowerek – samolotem,

krzesłem lata się w kosmos,

na księżyc i z powrotem.

Dziecko wie, o czym śpiewa

ptak, co usiadł na drzewie.

Dorosły też to wiedział,

lecz urósł i już nie wie…

Rozmowa inspirowana wierszem. Przykładowe pytania i polecenia:

-Czym różnią się dzieci od dorosłych?

-Kto waszym zdaniem ma większą wyobraźnię – dziecko czy dorosły?

-Co swoim kształtem mogą przypominać chmury? O czym mogą śpiewać ptaki?

-Przypomnij mi, do czego dzieci mają prawo. (m.in. prawo do: wyrażania własnych myśli, nauki, opieki, odpoczynku, wychowania w rodzinie)

 

4. Zabawa dramowa „To już potrafimy”

Dziecko maszeruje swobodnie po pokoju w rytmie wystukiwanym przez Rodzica

Podczas przerwy w grze Rodzic podaje nazwę jakiejś czynności (np. Oglądamy książkę), a dziecko pokazuje ją za pomocą gestów.

5. Zabawa „Kto trafi do obręczy?’’

Dziecko próbuje trafić do obręczy ( miski, wiaderka, pudełka) piłką z wyznaczonego punktu. Ćwiczenie refleksu i celności rzutu

6. Kształtowanie pojęć matematycznych.

Swobodna rozmowa z dzieckiem odwołująca się do jego ogólnej wiedzy i wcześniejszych spostrzeżeń na temat różnic i podobieństw między ludźmi.

Zabawa „Wyższe, niższe”

Rodzic proponuje dziecku, by sprawdziło, kto/co jest od niego wyższy/wyższe (kuca), a kto/co niższy/niższe (stoi wyprostowany). Dziecko podchodzi do Rodzica i sprawdza. Następnie wyszukują w otoczeniu przedmioty wyższe i niższe od Rodzica.

Rodzic prezentuje dziecku różne rodzaje miar (np. linijka, miara krawiecka, metrówka, miarka budowlana) służących do mierzenia długości. Dziecko wykorzystują je do samodzielnych doświadczeń.

7.Wykonanie ćwiczenia zKP3, s. 73 – porównywanie wzrostu dziecka, używanie określeń: niższy – wyższy.

 

CZWARTEK

 

1.Wprowdzenie do rozmowy o przyjacielu poprzez piosenkę "Mam Przyjaciela"

https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8

2. Rodzic czyta dziecku wiersz:

"Zostań moim przyjacielem"Eliza Rozdoba

Zostań moim przyjacielem
i na co dzień i w niedzielę,
ja dla ciebie wszystko zrobię,
nawet deser oddam tobie
i czerwony wóz strażacki,
stare klocki, brata znaczki
i książeczkę z naklejkami,
siostry pudło z zabawkami
i jej ulubione lale
i nie będzie mi żal wcale...
Zostań moim przyjacielem,
dam ci dwie drożdżówki z serem
i kawałek czekolady,
co już zjeść nie dałem rady,
i w kieszeni spodni noszę,
zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!
Dam ci nawet jeden grosik,
co na szczęście możesz nosić...
Wszystkim z tobą się podzielę!
Zostań moim przyjacielem!

 

Rozmowa z dzieckiem na temat przyjaźni:

-Co to jest przyjaźń?, Kto to jest przyjaciel?, Czy Ty masz przyjaciół, kto jest Twoim przyjacielem ?, Co robią przyjaciele?, Jak ma na imię Twój przyjaciel? Jak wyglada Twój Przyjaciel ?- opisz jego wygląd.

3. "Mój przyjaciel"- praca plastyczna. Dziecko rysuje lub maluje sylwetkę lub tylko portret swojego przyjaciela, w dowolnej technice plastycznej. Mozemy sobie słuchać piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=K7i5YGNN4v8 – "Zostań moim przyjacielem"

4. Ćwiczenia artykulacyjne „Śmiech dzieci”

Dziecko naśladuje różne rodzaje śmiechu: cha-cha-cha, che-che-che, hi-hi-hi.

Wzmacnianie przepony.

 

5. Wykonanie karty pracy z KP3, s. 74. Utrwalenie pojęć: pod, nad.

6. Zabawa ruchowa "Maszynista zuch"

https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

7.Projektowanie makiety placu zabaw –KA, s. 32. dziecko tworzy makietę według własnego pomysłu. Rozmieszcza na niej sprzęty w dowolny sposób. (Rysunki można na karcie przykleić lub tylko je na niej ułożyć i wykorzystać ją wielokrotnie).

Dziecko opowiada, jak zaprojektowało swój wymarzony plac zabaw. Używają wyrazów określających położenie przedmiotów w przestrzeni.

 

Zachęcam do przeczytania dziecku opowiadania na dobranoc pt. „Bajka o przyjaźni”

http://www.warszawskiednirodzinne.pl/wydarzenia-dla-dzieci-w-warszawie/artykuly-i-bajki/bajka-o-przyjazni/

 

PIĄTEK

1."My dzieci świata"- prezentacja dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

 

2. Piosenka "Jesteśmy dziećmi"

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

3. Ćwiczenie percepcji słuchowej „Uwaga – stop”

Kiedy gra muzyka np.piosenka "Jesteśmy dziećmi", dziecko swobodnie porusza się po pokoju, podrzucając do góry piłeczkę. Na przerwę w muzyce musi się zatrzymać i złapać piłeczkę tak, żeby nie spadła na podłogę.Ćwiczenie refleksu i wrażliwości słuchowej.

 

4."Tik-tak" (zabawa ze Szkocji)
Dziecko z rodzicem tworzy parę i stoją naprzeciwko siebie,w odległości około 3 metrów.W tym samym momencie zaczynają zbliżać się do siebie,stawiając jedną stopę przed drugą. Wygrywa to dziecko, któremu uda się w końcu postawić stopę na stopie drugiego.

5. Piosenka z liczeniem do 10

https://www.youtube.com/watch?v=oNS6BeQRnZs – 10 Małych Indian

 

6. Kolorowanka do wydruku. Wybierz i pokoloruj- "Dzieci świata"

https://dzidziusiowo.pl/dla-dzieci/kolorowanki/dzieci-swiata

lub

https://www.raisingourkids.com/coloring-pages/printable/kids/

7. Piosenka "Kolorowe dzieci"-Majka Jeżowska.

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4