Aktualności

MOTYLKI GRUPA II
2020-04-14
DRODZY RODZICE !
Wysyłam państwu materiały dla dzieci do wspólnej zabawy i nauki.
Pragnę także zachęcić do skorzystania ze strony internetowej www.crl.org.pl Centrum Rozwoju Lokalnego, która powstała w ramach akcji ,, Dzieci uczą rodziców w domu’’ w odpowiedzi na zaistniałą sytuację, a także na apel Ministra Edukacji Narodowej, chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i wspólnej nauki.
Mogą państwo także wspólnie z dzieckiem wziąć udział w konkursie (regulamin konkursu podany jest na stronie) oraz zapoznać się z filmami o tematyce ,, Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa ‘’
POZDRAWIAM SERDECZNIE I ŻYCZĘ ZDROWIA
Violetta Bronisz
14 - 17.04.2020r
Temat : Dzień i noc
Główne cele pracy to:
-Dostrzeganie i określanie związków przyczynowo skutkowych
-Wprowadzenie pojęć: dzień , noc oraz rano, południe, wieczór
-Wdrażanie do uważnego słuchania utworów poetyckich
-Poznawanie różnych technik plastycznych
-Ćwiczenie spostrzegawczości
1.DLACZEGO JEST DZIEŃ I NOC FILM EDUKACYJNY DLA DZIECI
https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k
2.Rozwiązywanie zagadek.
Ciemnym płaszczem świat przykrywa, na jej płaszczu gwiazd tysiące, a w kieszeniach sny ukrywa – zniknie zanim wstanie słońce (noc)
Po nocy rankiem nas wita, w południe słonkiem ogrzewa.
Wieczorem bajkę opowie i kołysanki zaśpiewa (dzień)
DZIEŃ I NOC – PRACA PLASTYCZNA dla dzieci
https://dzieciakiwdomu.pl/2016/01/dzien-i-noc-prosta-praca-plastyczna-dla-dzieci.html
3. Praca plastyczna
Wykonanie sylwet słońca i księżyca
4.Zabawa z wykorzystaniem wiersza Doroty Gellner - „Dzień i noc’’
Dzień to godzina ilość spora-
Trwa od rana do wieczora.
Od wieczora zaś do rana
Rządzi noc- w sto gwiazd ubrana
(Rodzic trzyma sylwetę słońca. Podnosi powoli zgodnie z treścią wiersza pokazując dzieciom wędrówkę słońca nad horyzontem od świtu do zmierzchu)
Rano wszyscy wstają z łóżek,
Lewą albo prawą nogą,
Choć niektóre straszne śpiochy
do południa wstać nie mogą!
Rano jemy co? Śniadanie!
A w południe co? Obiadek!
Dwa obiadki je łakomczuch,
Pół obiadku kto? Niejadek!
Po południu- podwieczorek
można zjeść, lecz niekoniecznie,
a wieczorem co? Kolację!
I czas iść do łóżka grzecznie.
(Na granatowym tle pokazujemy dziecku sylwetę księżyca )
W nocy jeść już nie należy.
W nocy raczej spać wypada.
Nikt nie skacze, każdy leży,
a noc w koło sny rozkłada.
(Odkładamy granatowe tło i znowu trzymamy sylwetę słońca)
Gdy po nocy świt zaświta,
Słońce zejdzie i świt wstanie,
znowu z łóżek wyskoczymy
i będziemy jeść śniadanie.
5.Zabawa ruchowa ,, Kiedy jest dzień- bawię się , kiedy jest noc – śpię’’
Rodzic z dzieckiem buduje domek z koca i krzeseł , następnie wyjaśnia zasady zabawy: Kiedy będzie grała skoczna muzyka, jest dzień – wychodzimy z domku na spacer (dziecko biega po pokoju). Kiedy usłyszymy kołysankę, zbliża się noc- czas wracać do domu ( dziecko wchodzi do domu i zasypia)
6.Ćwiczenie oddechowe ,,Migocące gwiazdki’’.
Dziecko trzyma przed sobą zawieszoną na nitce gwiazdkę ( np. z folii aluminiowej) i wprawia ją w ruch oddechem . Ćwiczenie regulowania fazy wdechu i wydechu.
7. Zabawa ,, Turniej sylab’’
Rodzic rzuca piłkę w kierunku dziecka z poleceniem dokończenia wyrazu zaczynającego się na określona sylabę. Wyrazy mogą dotyczyć aktualnie omawianych treści, np. słoń-ce, ra- no, noc-ka, so- wa itp. Dziecko chwyta piłkę i wykonuje polecenie. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej i reakcji słownej. Ćwiczenie w dzieleniu wyrazu na sylaby.
8.Ćwiczenie grafomotoryczne ,, Szablony’’
Obrysowywanie szablonów gwiazd, księżyca i słońca (wykonanych przez rodzica), kolorowanie w obrębie konturu.
9. PIOSENKA O DNIU I NOCY ,, FASOLKI ‘’
https://www.youtube.com/watch?v=CB7Vks0iT1s