Aktualności

MOTYLKI GRUPA II

MOTYLKI GRUPA II

2020-04-14

 

DRODZY RODZICE !

 

Wysyłam państwu materiały dla dzieci do wspólnej zabawy i nauki.

Pragnę także zachęcić do skorzystania ze strony internetowej        www.crl.org.pl   Centrum Rozwoju Lokalnego,  która powstała w ramach akcji   ,, Dzieci uczą rodziców w domu’’ w odpowiedzi na zaistniałą sytuację, a także na apel Ministra Edukacji Narodowej, chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i wspólnej nauki.

Mogą państwo także wspólnie z dzieckiem wziąć udział w konkursie   (regulamin konkursu podany jest na stronie) oraz zapoznać się z filmami   o tematyce  ,, Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa ‘’

 

                                                            POZDRAWIAM  SERDECZNIE I ŻYCZĘ ZDROWIA

                                                                                          Violetta Bronisz

 

14 - 17.04.2020r

 

Temat : Dzień i noc

 

Główne cele pracy to:

-Dostrzeganie i określanie związków przyczynowo skutkowych

-Wprowadzenie pojęć: dzień , noc oraz rano, południe, wieczór

-Wdrażanie do uważnego słuchania utworów poetyckich

-Poznawanie różnych technik plastycznych

-Ćwiczenie spostrzegawczości

 

1.DLACZEGO JEST DZIEŃ I NOC FILM EDUKACYJNY DLA DZIECI

 

https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

 

2.Rozwiązywanie zagadek.

 

Ciemnym płaszczem świat przykrywa, na jej płaszczu gwiazd tysiące, a w kieszeniach sny ukrywa – zniknie zanim wstanie słońce (noc)

 

Po nocy rankiem nas wita, w południe słonkiem ogrzewa.

Wieczorem bajkę opowie i kołysanki zaśpiewa (dzień)

 

DZIEŃ I NOC – PRACA PLASTYCZNA dla dzieci

 https://dzieciakiwdomu.pl/2016/01/dzien-i-noc-prosta-praca-plastyczna-dla-dzieci.html

 

3. Praca plastyczna

Wykonanie sylwet słońca i księżyca

             

4.Zabawa z wykorzystaniem wiersza  Doroty Gellner  - „Dzień i noc’’

 

Dzień to godzina ilość spora-

Trwa od rana do wieczora.

Od wieczora zaś do rana

Rządzi noc- w sto gwiazd ubrana

 

(Rodzic trzyma sylwetę słońca. Podnosi powoli zgodnie z treścią wiersza pokazując dzieciom wędrówkę słońca nad horyzontem od świtu do zmierzchu)

 

Rano wszyscy wstają z łóżek,

Lewą albo prawą nogą,

Choć niektóre straszne śpiochy

do południa wstać nie mogą!

Rano jemy co? Śniadanie!

A w południe co? Obiadek!

Dwa obiadki je łakomczuch,

Pół obiadku kto? Niejadek!

Po południu- podwieczorek

można zjeść, lecz niekoniecznie,

a wieczorem co? Kolację!

I czas iść do łóżka grzecznie.

 

 (Na granatowym tle pokazujemy dziecku sylwetę księżyca )

 

W nocy jeść już nie należy.

W nocy raczej spać wypada.

Nikt nie skacze, każdy leży,

a noc w koło sny rozkłada.

 

(Odkładamy granatowe tło i znowu trzymamy sylwetę słońca)

 

Gdy po nocy świt zaświta,

Słońce zejdzie i świt wstanie,

znowu z łóżek wyskoczymy

i będziemy jeść śniadanie.

 

5.Zabawa ruchowa ,, Kiedy jest dzień- bawię się , kiedy jest noc – śpię’’

Rodzic z dzieckiem buduje domek z koca i krzeseł , następnie wyjaśnia zasady zabawy: Kiedy będzie grała skoczna muzyka, jest dzień – wychodzimy z domku na spacer (dziecko biega po pokoju). Kiedy usłyszymy kołysankę, zbliża się noc- czas wracać do domu ( dziecko wchodzi do domu i zasypia)

6.Ćwiczenie oddechowe ,,Migocące gwiazdki’’.

Dziecko trzyma przed sobą zawieszoną na nitce gwiazdkę ( np. z folii aluminiowej) i wprawia ją w ruch oddechem . Ćwiczenie regulowania fazy wdechu i wydechu.

7. Zabawa ,, Turniej sylab’’

Rodzic rzuca piłkę w kierunku dziecka z poleceniem dokończenia wyrazu zaczynającego się na określona sylabę. Wyrazy mogą dotyczyć aktualnie omawianych treści, np. słoń-ce, ra- no, noc-ka, so- wa itp. Dziecko chwyta piłkę i wykonuje polecenie. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej i reakcji słownej. Ćwiczenie w dzieleniu wyrazu na sylaby.   

8.Ćwiczenie grafomotoryczne ,, Szablony’’

Obrysowywanie szablonów gwiazd, księżyca  i słońca  (wykonanych przez rodzica), kolorowanie w obrębie konturu.

 

9. PIOSENKA O DNIU I NOCY ,, FASOLKI ‘’

https://www.youtube.com/watch?v=CB7Vks0iT1s