Aktualności

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC KWIECIEŃ GR II MOTYLKI

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC KWIECIEŃ GR II MOTYLKI

2020-04-03

DRODZY RODZICE !

Zachęcam państwa do skorzystania z materiałów na miesiąc kwiecień.

Są to propozycje, które mogą państwo wykorzystać podczas nauki i wspólnej zabawy z dziećmi. Proponuję także o skorzystanie z nowej propozycji stron internetowych na których znajdują się propozycje zabaw sensorycznych, pobudzających zmysły, poznawanie świata. Ciekawe i proste prace plastyczne na Wielkanoc, kolorowanki do druku, malowanie i wyklejanie plasteliną. Kolorowanie według symboli, ćwiczenia grafomotoryczne a także audiobooki z ulubionymi i wartościowymi bajkami.   

                  Pragnę zachęcić także do dokumentowania różnych działań państwa dzieci i wspólnej zabawy w formie zdjęć wysyłanych na adres e-mail reniapoz@o2.pl   

 

                                                    Dziękujemy, że jesteście z nami

                      Do zobaczenia 

                                                                     Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia !

 

                                                                                                Violetta Bronisz wychowawca  

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC KWIECIEŃ GR II ,,MOTYLKI’’

 

Tydzień 29: Malujemy pisanki

Tydzień 30: Dzień i noc

Tydzień 31: Kodeks małego ekologa

Tydzień 32: Dbamy o zdrowie

 

Główne cele pracy to:

-Przybliżenie tradycji Świąt Wielkanocnych

-Rozwijanie słownictwa związanego z omawianym tematem

-Rozwijanie sprawności manualnych

-Doskonalenie umiejętności określania i porównywania zbiorów, stosowanie określeń: tyle samo, więcej, mniej

-Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych

 

Umiejętności dziecka:

 

  • Stara się uczestniczyć w rozmowach na bliskie mu tematy.
  • Słucha tekstów literackich i rozmawia na ich temat.
  • Odróżnia elementy fikcyjne od realistycznych.
  • Zna niektóre tradycje związane z Wielkanocą.
  • Dzieli proste wyrazy na sylaby.
  • Rozumie znaczenie wyrazów: luneta, astronom, globus.
  • Przelicza elementy w zbiorze.
  • Dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne.
  • Porusza się w przestrzeni zgodnie z instrukcją: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu.
  • Segreguje przedmioty według określonych zasad.
  • Wykonuje kompozycje przestrzenne z różnorodnego materiału plastycznego.
  • Potrafi ruchem zilustrować muzykę.
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze. Jest zainteresowane otaczającym światem.
  • Rozumie, jakie jest znaczenie wody w przyrodzie. Wie, że należy ją oszczędzać.
  • Przeprowadza proste doświadczenia.
  • Rozumie stałe następstwo dnia i nocy.
  • Zna niektóre zwierzęta prowadzące nocny tryb życia.
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
  • Rysuje po śladzie. Koloruje. Obrysowuje szablony.
  • Wznosi konstrukcje z klocków.
  • Odczytuje przepis kulinarny zapisany za pomocą prostych symboli.
  • Jest sprawne ruchowo, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
  • Wygrywa rytm na przedmiotach.
  • W miarę swoich możliwości ubiera się i rozbiera samodzielnie.
  • Rozumie, że należy dostosowywać ubiór do pogody.
  • Rozpoznaje przedmioty służące do dbania o higienę.
  • Potrafi wskazać produkty zdrowe i niezdrowe.

 

TEMAT : MALUJEMY PISANKI – WIELKANOCNE ZWYCZAJE

1.Bajeczka wielkanocna

Proszę przeczytać dzieciom bajkę. W czasie czytania dzieci mają za zadanie zapamiętać, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności.

https://issuu.com/pp5glogow/docs/wielkanocn_opowiad

Bajeczka wielkanocna Agnieszka Galica

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

− Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

− Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.

− Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.

  1. wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. − Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

− Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

− Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

− Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

− Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.

− Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.

A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.

Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

Co to? Co to? – pytał Zajączek.

− Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.

− To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc

Wierzbę pytają.

Rozmowa na temat opowiadania: Kogo najpierw obudziło słońce? Kto był drugi? Kto – trzeci? Dlaczego słońce budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka? Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami? Jak przygotowujemy siędo świąt Wielkanocnych? Jakie znacie tradycje świąt Wielkanocnych?

Szablony do druku -wielkanocny baranek

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/wielkanocne-szablony-do-druku.html

2.„Przygotowania do świąt” – kalambury

. Dziecko ruchem przedstawia czynność, jaką wykonuje w domu przed świętami: odkurzanie, pieczenie, mycie okien, ścieranie kurzu, trzepanie dywanów itp. Rodzice odgadują, jaka to czynność. Ten, kto zgadnie, prezentuje następną czynność. Jeśli dziecko ma trudności z wymyślaniem czynności, Rodzic może podpowiedzieć.

3.Wielkanoc u języczka – zabawa rozwijająca aparat mowy. W czasie, gdy Rodzic czyta bajeczkę, dziecko wykonuję ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

 

Wielkanoc u języczka

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec cia­sto. Najpierw do miski (dzieci robią z języka „miskę” – przód i boki języka unoszą tak, by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwają język z buzi, a potem go cho­wają, przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja (otwiera­ją szeroko buzie, kilkakrotnie uderzają czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło. Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami i orzechami (dotykają językiem każdego zęba najpierw na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwają język z buzi i szybko nim poruszają w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizują wargi ruchem okrężnym). Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwają język po górnej wardze, górnych zębach i podnie­bieniu). Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychają powietrze nosem, wydy­chają buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykają językiem różnych miejsc na podniebie­niu) i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym). Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechają się szeroko, nie pokazując zębów), bo może już świętować.

4.„Wielkanocna palma” – wykonanie pracy plastycznej wspólnie z Rodzicami z materiałów dostępnych w domu.

5.„Wielkanocne zwyczaje” – Rodzic omawia z dziećmi Wielkanocne zwyczaje: święcenie palm, malo­wanie jajek, święcenie pokarmów.

6.,,Głodne kurczątka” – zabawa ruchowa. Dzieci – kurczątka spacerują po sali w rytm muzyki. Kiedy melodia milknie, zbierają do koszyczków tyle nakrętek – ziarenek, ile razy usłyszą klaśniecie dłońmi.

7.Legenda o białym baranku – Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania legendy o białym baranku: Za­stanów się, proszę, podczas słuchania, o co pokłóciły się zwierzęta w koszyku. Prosi aby postarało się zapamiętać co znalazło się w koszyku wielkanocnym.

 

Legenda o białym baranku

Urszula Pukała

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,

gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.

Malutkie kurczątko, bielutki baranek,

Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,

jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.

Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,

falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,

jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.

Dzieci na mój widok bardzo się radują

i z mojego grzbietu cukier oblizują.

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,

jestem z czekolady – opowiada wkoło.

Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,

już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,

dziwi się pisanka zielona jak łąka.

Dziwią się pisanki żółte i czerwone,

brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

 

Rodzic prosi dziecko, by opowiedziało, co zapamiętało z wiersza.

Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy: Kto gościł w wielkanocnym koszyku? O co pokłóciły się zwierząt­ka? Spróbujcie przypomnieć sobie, jaki kolor miały pisanki w koszyku. Rodzic zachęca dzieci, by pró­bowały sformułować porównania. np. Zielony jak łąka, żółty jak..., czekoladowy jak… itp. Jeśli dzieci mają trudność ze znalezieniem odpowiedzi na pytanie, Rodzic może przeczytać wybrany fragment jeszcze raz.

8.Wielkanocna piosenka Rodzic zachęca dzieci do swobodnej interpretacji ruchem treści piosenki. R.: Podczas słuchania piosenki spróbujcie naśladować ruchami ciała to, co dzieje się w utworze. Spróbujcie również policzyć, ile razy w piosence pojawia się słowo „zając”. Aby łatwiej zapamiętać, możecie pomóc sobie, licząc na palcach.

 

9.Wielkanocna piosenka

muz. Jędrzej Rochecki, sł. Marcin Brykczyński

Zając bardzo jest zajęty,

Jak co roku o tej porze,

Co dzień chowa gdzieś prezenty,

Które każdy znaleźć może.

Ref.: Patrzy kurka z zającem, A tu babki pachnące I cukrowy baranek Na świąteczny poranek.

2. Znosi kurka jajek sporo,

Głośno chwali się na grzędzie,

Wkrótce je do miski zbiorą

I pisanek mnóstwo będzie.

Ref.: Patrzy kurka z zającem…

3. Już baranek wita święta,

Budzi wszystkich wcześnie rano,

Żeby każdy to pamiętał,

Kto przynosi nam Wielkanoc!

Ref.: Patrzy kurka z zającem…

Po zakończeniu zabawy dzieci sprawdzają, czy wszyscy dobrze policzyli słowo „zając” w piosence.

10.„Koszyczek wielkanocny”- wykonanie koszyczka wielkanocnego z masy solnej.

 

Przepis: szklanka soli, szklanka mąki, pół szklanki wody. Kiedy wyschnie można go dowolnie pomalować.

 

11.Wielkanocny stół – Rodzic wspólnie z dzieckiem opowiada jak w ich domu wygląda nakrycie wiel­kanocnego stołu, jakie potrawy na nim stoją, jakie znają tradycje rodzinne związane ze świątecznym śniadaniem. Następnie zaprasza dziecko do wysłuchania wiersza.

 

Wielkanocny stół

Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy – pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

a przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuścimy wiosnę.

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe.

Rodzic rozmawia z dziećmi na temat wiersza: Jakie elementy dekoracyjne znajdują się na stole? Kto usiądzie przy stole? Czego brakuje na stole, a powinno się znaleźć zgodnie z tradycją wielkanocną? Następnie Rodzic wspólnie z dziećmi przypomina symbolikę niektórych produktów znajdujących się na stole.

 

Pisanka – symbol życia.

Baranek – symbol zmartwychwstania Chrystusa.

Chorągiewka – znak zwycięstwa.

Palmy – nawiązują do wjazdu Chrystusa do Jerozolimy i powitania go przez mieszkańców miasta. Świąteczne palmy miały zapewnić dobre plony, chronić przed pożarami i chorobami.

Bazie – spożywano, gdyż wierzono, że chroni to przed bólem i dodaje sił. Są symbolem budzącej się wiosny.

 

 

12„Wielkanocne obliczenia” – zabawa matematyczna. Dziecko siada przy stole, na którym leża liczmany, np. nakrętki po napojach. Rodzic podaje treść zadania, dzieci obliczają za pomocą liczmanów:

W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby: mama, tata, ciocia Basia z wujkiem Piotrem i dwiema córeczkami, babcia Frania i mały Michaś. Ile osób siadło do świą­tecznego śniadania?

Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?

Na stole leżało osiem jajek. Mama zjadła jedno, a tata dwa. Ile jajek zostało na stole?

Zuzia robiła wielkanocną palmę. Przyczepiła na niej 3 czerwone kwiaty, 2 żółte kwiaty i 4 fioletowe. Niestety, klej był zbyt słaby i 2 kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie?

13.Bajka o pisankach – Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania bajki.

 

Bajka o pisankach

Agnieszka Galica

 

Zniosła Kura cztery Jajka. – Ko-ko-ko – zagdakała zadowolona – leżcie tu cichutko, to nikt was nie znajdzie – i poszła szukać ziarenek na podwórku.

Ale Jajka, jak to Jajka, myślały, że są mądrzejsze od kury, i zamiast leżeć cichutko, turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je Kot.

− Miau – powiedział, przyglądając się Jajkom – cztery świeżutkie Jajka, będzie z was pyszna jajecznica, miau!

− Nie, nie, nie! – trzęsły się ze strachu Jajka – nie chcemy skończyć na patelni.

− Ale co robić, co robić? – postukiwały się skorupkami.

− Ja uciekam – zawołało pierwsze Jajko i poturlało się przed siebie – nie dam się usmażyć!

A po chwili wróciło, wesoło podśpiewując: Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.

− Co się stało, co się stało? – dopytywały się pozostałe Jajka.

− Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i teraz nie jestem już zwyczajnym Jajkiem, tylko wielkanocną pisanką.

− Drugie Jajko nie zastanawiało się długo, poturlało się tak szybko, jak umiało, by po chwili wrócić i zaśpiewać grubym głosem: To nie jajko tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. I rzeczywiście, Jajko wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.

I ja też i ja też – wołało trzecie Jajko, turlając się wesoło.

− Ciekawe, co ono wymyśli? – zastanawiały się Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko – Jako? I wtedy właśnie wróciło trzecie, całe zieloniutkie, śmiejąc się i popiskując. Jestem żabka, każdy to wie, czy ktoś zieloną żabkę zje? – Nie!

− Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko – Żabka były z siebie bardzo zadowolone. Tylko czwarte leżało i trzęsło się ze strachu.

− Pośpiesz się – mówiły kolorowe Pisanki do czwartego Jajka – bo będzie za późno. I właśnie wtedy nadszedł Kot.

− Czy ja dobrze widzę? Zostało tylko jedno Jajko? – mruczał niezadowolony – trudno, zrobię jajecznicę tylko z jednego Jajka – i pomaszerował do kuchni po patelnię.

Czwarte Jajko trzęsło się ze strachu tak bardzo, że aż zaczęła pękać na nim skorupka.

− Ojej, ojej, ratunku! – wołały przestraszone Pisanki – teraz już na pewno zrobi z ciebie jajecznicę.

− Trach, trach, trach – pękała skorupka na czwartym Jajku, aż pękła na drobne kawałki i… wyszedł z niej malutki, puszysty, żółty kurczaczek.

Otrzepał piórka, pokręcił główką i wytrzeszczył czarne oczka, przyglądając się kolorowym pisankom. Po chwili podreptał w kierunku cukrowego Baranka, popiskując cichutko:

Wielkanocna bajka – wyklułem się z jajka.

Już cukrowy Baranek czeka na mnie od rana.

A w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku.

 

Rozmowa na temat opowiadania: Ile jajek zniosła kura? Dlaczego jajka uciekły? Co się przydarzyło każdemu jajku?

Propozycja Piosenek do posłuchania, tańczenia i śpiewania.

MASZERUJE WIOSNA

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

 

PISANKI ,PISANKI  JAJKA MALOWANE

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

PISANKI, KRASZANKI SKARBY WIELKANOCNE

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali
Wielkanocni goście czasu nie tracili
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

Piosenki świąteczne w języku angielskim do posłuchania, tańczenia i śpiewania.

 

https://m.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

 

https://m.youtube.com/watch?v=sOVFn2oZXWE

 

PROPOZYCJA STRON INTERNETOWYCH W CELU EDUKOWANIA I WSPÓLNEJ ZABAWY Z DZIEĆMI NA KWIECIEŃ

 

1.,,LABORATORIUM PRZEDSZKOLAKA’’ PRACE PLASTYCZNE I EKSPERYMENTY DLA PRZEDSZKOLAKÓW

https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/prace-pod-nadzorem-anety-gradzkiej-rudziak/?fbclid=IwAR3qva88KaX9Ul5wL7DbU7qwLqNV2zXcokBpF_uusK-OrYh2vFiI99U_Dz8

 

2. KARTY PRACYWIOSNA – KOLOROWANIE WG SYMBOLI (PDF)

https://tinyurl.com/kolorowankiwgsymboli

3. KOLOROWANKI DO DRUKU, WYKLEJANIE PLASTELINĄ I MALOWANIE NA WIELKANOC TO DOSKONAŁY POMYSŁ NA PROSTE AKTYWNOŚCI DLA DZIECI.  DZIĘKI ZASTOSOWANIU RÓŻNYCH TECHNIK PLASTYCZNYCH, POBUDZAMY DZIECI DO TWÓRCZEGO DZIAŁANIA.

 

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/03/kolorowanki-do-druku/?fbclid=IwAR0pBuMahXCbrDzizFRaJngsMqlayp90-2PM9h6N0GfRyKOsJpY90hPA6X4

4. AUDIOBOOKI  Z ULUBIONYMI BAJKAMI DLA DZIECI.

https://kubus.pl/audiobooki/?fbclid=IwAR02MgSlhxURPmKR0l_WjevoBv3YEvThtEEPQ4w7Ed--NhK6eWYFmVSCmaM

WARS I SAWA

https://kubus.pl/storytel/wars-i-sawa/?fbclid=IwAR1GiN7F0XK0OvHIExexkC6xDgN-UzLrWcIQvzXvgiWcMX0dXSYHGFDzZnc

BRZYDKIE KACZĄTKO

https://kubus.pl/storytel/brzydkie-kaczatko/?fbclid=IwAR0BVoqi-iem5JaZzsSnTOoigpcHnvxglHg1rSs4GzKlJOfTQjAw3Q0h-IU

ŚPIĄCA KRÓLEWNA

https://kubus.pl/storytel/spiaca-krolewna/?fbclid=IwAR1Q9wcP2tgzkaLaiC8NhWnMfydlKOqC8Ze0QLquyjdWZr4h8HVUsbJgxbw

PIĘKNA I BESTIA

https://kubus.pl/storytel/piekna-i-bestia/?fbclid=IwAR3kjkXDgrmCvu97GqTMngJmsA0IEuaPXbWrxyePmgkPtFxCAhCn_c6zvQ4

 

MAŁA SYRENKA

https://kubus.pl/storytel/mala-syrenka/?fbclid=IwAR3zFNK7nFVJvwk6idnzGoAWvtVuuPpVDA2GaWU3HdTJztAl1HE_ZITy3Ts

KWIAT PAPROCI

https://kubus.pl/storytel/kwiat-paproci/?fbclid=IwAR2GuaW95QTw-YXlfu5NqO7zK_3c2bTqdddO6qIirMAAFprZNXF1opYm6WM

JAŚ I MAŁGOSIA

https://kubus.pl/storytel/jas-i-malgosia/?fbclid=IwAR3rmWVrqtW2STsuqeojJlEB9X2kckt8K7OBsi2nsdA9j-2NChNsaCO__Es

KRÓLEWNA ŚNIEŻKA

https://kubus.pl/storytel/krolewna-sniezka/?fbclid=IwAR2AQjAG9ZLTWNF-gX0rit95raO-dlREART0aVN2xiIxK8pHVhD2cNIVXwQ

 

5. POMYSŁY NA WIEKLKANOCNE PRACE PLASTYCZNE

https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/kwiecien/wielkanoc/prace-plastyczne/?fbclid=IwAR2bxkdm9iBt25yqe9vkdMkxEKaS199eQRttGRXtN9mayYc48Gin6t6G27k

6. PROPOZYCJE ZABAW SENSORYCZNYCH

ZABAWY DLA DZIECI POBUDZAJĄCE ZMYSŁY, ZACHĘCAJĄ DZIECI DO WĄCHANIA, DOTYKANIA, SŁUCHANIA I POZNAWANIA ŚWIATA WOKÓŁ. TAKIE NAMACALNE DOŚWIADCZANIE OTOCZENIA ZACHĘCA DO POZNAWANIA, ODKRYWANIA I ROZWOJU.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/04/zabawy-dla-dzieci-w-przedszkolu/?fbclid=IwAR1iQxpQmvYleCCwxmivnb9xxoS2W0cPef9Ylb0H-z38rsSLVAqMIAeUTvo

Przedszkolny bank pomysłów i zabaw PWN – do edukacji domowej

https://www.wszpwn.com.pl/wydarzenie/przedszkolny-bank-pomyslow-i-zabaw-pwn-do-edukacji-domowej-i-nie-tylko,468.html?fbclid=IwAR3w4DBNF5lIzi61lc5JrTop5YRUjhgjWscLFyqcZKD3ikSX09VRYqVKvH8

Zabawy filmowe

Moni i Uszko. Bon ton w teatrze (Teatr Wielki. Opera Narodowa w Warszawie)

Odcinek 1. W co się ubrać?

https://teatrwielki.pl/dzialalnosc/edukacja/moni-i-uszko/moni-i-uszko-bon-ton-w-teatrze/

Odcinek 2. Wyścig z czasem
https://teatrwielki.pl/dzialalnosc/edukacja/moni-i-uszko/moni-i-uszko-bon-ton-w-teatrze/

Odcinek 3. Bez biletu ani rusz
https://teatrwielki.pl/dzialalnosc/edukacja/moni-i-uszko/moni-i-uszko-bon-ton-w-teatrze/

Odcinek 4. Zakaz mlaskania
https://teatrwielki.pl/dzialalnosc/edukacja/moni-i-uszko/moni-i-uszko-bon-ton-w-teatrze/

Odcinek 5. Wyłącz telefon
https://teatrwielki.pl/dzialalnosc/edukacja/moni-i-uszko/moni-i-uszko-bon-ton-w-teatrze/

Odcinek 6. Ostatni dzwonek
https://teatrwielki.pl/dzialalnosc/edukacja/moni-i-uszko/moni-i-uszko-bon-ton-w-teatrze/

 

 

Zabawy muzyczne

Piosenka „Olimpiada”
https://akademia.pwn.pl/view/fe834f73-9c87-4da7-8381-0b007ddf906a/37230/Zdrowy%20przedszkolak_Olimpiada.mp3

Piosenka „Maluję i tańczę”
https://akademia.pwn.pl/view/b46fb112-accc-41d8-8bc9-114af9ccef32/37556/PWN_Maluje_i_tancze.mp3

Piosenka „Idzie gniew”
https://akademia.pwn.pl/view/f1922ba8-091d-4d3d-9a45-13ae70dabcb0/37674/Idzie_gniew.mp3

Piosenka „Rozpoznaję uczuć wiele”
https://akademia.pwn.pl/view/b46fb112-accc-41d8-8bc9-114af9ccef32/37557/PWN_Rozponaje_uczuc_wiele.mp3

Zabawy multimedialne

Filmy, gry i zabawy dla przedszkolaków
https://akademia.pwn.pl/material/2019_trampolina,37276.html

Ćwiczenia interaktywne. Lubię wiosnę. Lubię lato
https://akademia.pwn.pl/material/Cwiczenia-interaktywne-dodatkowe-i-rozszerzajace-dla-przedszkolakow-Lubie-wiosne-lubie-lato,36781.html

Ćwiczenia interaktywne
https://akademia.pwn.pl/material/Trampolina-Karty-zadaniowe-i-cwiczenia-interaktywne-na-cztery-pory-roku-Jesien-wersja-demonstracyjna,35792.html

Zabawy z językiem angielskim

Memo i przedszkolaki. Odcinek 1
https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc1,37732.html

Memo i przedszkolaki. Odcinek 2
https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc2,37733.html

Memo i przedszkolaki. Odcinek 3
https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc3,37734.html

Memo i przedszkolaki. Odcinek 4
https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc4,37735.html