Aktualności

DZIEŃ CHŁOPAKA PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE ,,Motylki’’
2020-09-30Od najmłodszych lat uczymy dzieci, aby pamiętały o ważnych uroczystościach w życiu rodziny czy życiu przedszkola. Równie ważne jest więc Święto Chłopców, które obchodzimy 30 września. W tym dniu w naszej grupie dziewczynki wręczały chłopcom upominki, składały życzenia, uściskały, ucałowały i odśpiewały tradycyjne 100 lat.
Przeczytaj: DZIEŃ CHŁOPAKA PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE ,,Motylki’’ ...

SPRZĄTANIE ŚWIATA W NASZYM PRZEDSZKOLU
2020-09-29W dniu 29 września została zorganizowana w naszym przedszkolu Akcja Sprzątania Świata. Akcję poprzedzał ekologiczny konkurs plastyczny pt. „Zabawka ekologiczna”, którego celem było kształtowanie postawy proekologicznej wśród przedszkolaków. Każda grupa miała za zadanie wykonać zabawkę z odpadów, a rozstrzygnięcie konkursu odbyło się podczas akcji Sprzątania Świata.
Po przywitaniu uczestników dzieci wspólnie zaśpiewały piosenkę „Planeta dzieci”, następnie uczestniczyły w quizie ekologicznym. Na koniec dzieci posprzątały plac przedszkolny i nastąpiło uroczyste wręczenie nagród.
Przeczytaj: SPRZĄTANIE ŚWIATA W NASZYM PRZEDSZKOLU ...

Wizyta Policjanta w Przedszkolu Miejskim nr 2 w Lubartowie
2020-09-23W dniu 23 września 2020r. Przedszkole Miejskie nr 2 odwiedził młodszy aspirant Łukasz Wójcik. Policjant spotkał się z dziećmi z każdej grupy przedszkolnej w celu przekazania wiedzy na temat bezpiecznego poruszania się po drodze. Pan policjant przekazał również wiadomości jak bezpiecznie zachować się podczas podróży samochodem, wyjścia do sklepu czy podczas kontaktu z nieznajomymi. Z powodu epidemii koronawirusa pan Łukasz nie mógł zaprezentować swoich atrybutów, mimo to, dzieci były zadowolone z wizyty.
Przeczytaj: Wizyta Policjanta w Przedszkolu Miejskim nr 2 w Lu... ...
,, MOTYLKI ‘’ obchodziły „Światowy Dzień Przedszkolaka”.
2020-09-22Już od samego rana panowała wesoła i radosna atmosfera. Po przywitaniu się, dzieci przy dźwiękach muzyki rozpoczęły wspólną zabawę. Było wesoło i kolorowo. śpiewały ulubione piosenki, brały udział w różnych zabawach integracyjnych. Nie zabrakło zabaw z balonami, chustą animacyjną i ulubionymi mydlanymi bańkami. Dużą frajdę sprawiło dzieciom dekorowanie balonika według własnego pomysłu. Impreza udała się znakomicie, przyniosła wiele radości i niezapomnianych wrażeń. Dzień Przedszkolaka zakończył się wspólnym odśpiewaniem piosenki pt ,,Dzień Przedszkolaka" , słodkim poczęstunkiem oraz wręczeniem pamiątkowych dyplomów.
Przeczytaj: ,, MOTYLKI ‘’ obchodziły „Światowy Dzień Przedszk... ...

Zabawy na Dzień Kropki w grupie ,, MOTYLKI’’
2020-09-1515 września obchodziliśmy w grupie Międzynarodowy Dzień Kropki, wspaniałe święto celebrujące inność, kreatywność i rozwijanie ukrytego potencjału, tam gdzie nikt się go nie spodziewa.
Dzień Kropki ma swój początek w książce Petera H. Reynoldsa, pt. "The Dot". Opowiada historię Vashti, dziewczynki nie mającej wiary w swoje plastyczne możliwości. Zdaje się, że podczas plastyki, Vashti nie potrafi narysować zupełnie niczego. Do czasu aż jej nauczycielka prosi ją, żeby narysowała znak i zobaczyła, gdzie ją poniesie. Nasza bohaterka poirytowana stawia na kartce zwykłą kropkę, podpisuje pracę, a nazajutrz widzi swoją "pracę" za biurkiem nauczycielki w złotej ramie. Vashti niezadowolona z tak niestarannej kropki i zaskoczona zachowaniem nauczycielki, zaczyna plastyczną przygodę z tworzeniem kropek każdego kształtu i rodzaju. Po jakimś czasie w szkole zostaje zorganizowana wystawa dzieł Vashti, a ona sama nazwana artystką przez chłopca, który podobnie jak ona twierdzi, że nie umie rysować...
Dzieci obejrzały filmik edukacyjny o kropce
Wykonywały prace plastyczne
Rozwiązywały zadania z kropką
Śpiewały i ćwiczyły, oraz fotografowały się w ,,Kropkowej’’ fotobutce
W tym dniu ,, Kropka’’ była głównym tematem naszych zajęć.
Dzieci celebrowały kreatywność i przede wszystkim dobrze się bawiły !
Przeczytaj: Zabawy na Dzień Kropki w grupie ,, MOTYLKI’’ ...

ZEBRANIE Z RODZICAMI
2020-09-03W związku z rozpoczęciem nowego roku przedszkolnego 2020/2021 serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców na zebranie organizacyjne, które odbędzie się:
Grupa MISIE 07.09.2020r. (poniedziałek) o godz. 16,00
Grupa KRASNOLUDKI 08.09.2020r.(wtorek) o godz. 16,00
Grupa PSZCZÓŁKI 09.09.2020r. (środa) o godz. 16,00
Grupa BIEDRONKI 10.09.2020r. (czwartek) o godz.16,00
Grupa MOTYLKI 11.09.2020r. (piątek) o godz. 16,00
Dyrektor i Rada Pedagogiczna Przedszkola Miejskiego Nr 2 w Lubartowie
Przeczytaj: ZEBRANIE Z RODZICAMI ...

SZANOWNI RODZICE
2020-08-31Od 1 września 2020r. rozpoczynamy rok szkolny w reżimie sanitarnym. Pracownicy przedszkola robią wszystko, aby zapewnić dzieciom bezpieczne warunki pobyty w przedszkolu. Systematycznie śledzimy wytyczne sanitarne i zalecenia Sanepidu i będziemy reagować na bieżąco na te informacje.
W przedszkolu opracowana została procedura opieki nad dziećmi w czasie pandemii COVID-19, w której zawarto informacje w zakresie organizacji opieki nad dziećmi przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola, higieny, dezynfekcji pomieszczeń i powierzchni, wydawania posiłków , postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem.
Najważniejszą sprawą jest przestrzeganie podstawowych zasad higieny: częste mycie rąk, unikanie dotykania nosa, oczu i ust, częste wietrzenie pomieszczeń. Rodzice przyprowadzają dzieci do szatni, przestrzegając zasady zasłaniając nos i usta.
Do końca tygodnia zostaną umieszczone na stronie bieżące informacje dotyczące funkcjonowania przedszkola. W przedsionku przedszkola zostaną umieszczone listy dzieci z poszczególnych grup.
Bardzo się cieszymy na spotkanie z Wami. Znów będziemy się wspólnie bawić i uczyć w przedszkolu. Do zobaczenia: )
Przeczytaj: SZANOWNI RODZICE ...

Adaptacja dziecka w grupie przedszkolnej – rady dla rodziców
2020-08-26- Adaptacja dziecka do przedszkola może być dla niego trudnym doświadczeniem. Dotychczas przebywało pod opieką rodziców, teraz znalazło się wśród obcych osób, w dużej grupie rówieśników. Obawa przed rozłąką i nieznanym mogą spowodować pojawienie się u niego różnych uczuć: lęku, zagubienia, strachu, złości, smutku. Trzeba pamiętać, że takie odczucia są u dziecka jak najbardziej naturalne, i należy dać maluchowi czas na przystosowanie się do nowej sytuacji.
- Ważne jest nastawienie rodziców do pójścia dziecka do przedszkola, ich stosunek do samej placówki ( i wychowawców. Jeśli będzie on pozytywny, wówczas dziecko poczuje się bezpieczniej, będzie wiedziało, że rodzice akceptują przedszkole, i jemu też wyda się ono miejscem bardziej przyjaznym niż w przypadku, gdy rodzice okazują negatywne odczucia wobec placówki i kadry nauczycielskiej.
- Przygotowując dziecko do pójścia do przedszkola, rodzice powinni starać się wcześniej zmniejszyć zależność emocjonalną między sobą a maluchem, np. częściej i na dłużej zostawiać pociechę pod opieką innych osób (babci, dziadka, wujka czy cioci).
- Ważnym zadaniem dla rodziców jest nauczenie pociechy jak największej samodzielności, m.in. w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, spożywaniu posiłków, rozbieraniu się i ubieraniu. Warto okazywać radość z każdego przejawu samodzielności u malucha i chwalić go za to.
- Pomocne okażą się książeczki dla dzieci o tematyce związanej z pójściem do przedszkola lub bajki terapeutyczne. Rodzice mogą też opowiadać, jak to było, gdy sami uczęszczali do przedszkola, i zachęcać malucha do zadawania pytań, wyrażania swoich uczuć czy wątpliwości związanych z nową sytuacją. Trzeba go zapewniać, że z każdym problemem może się zwrócić do rodziców, którzy rozumieją jego emocje. Nie wolno krytykować dziecka za to, że odczuwa lęk przed przedszkolem, należy okazywać wsparcie i wyrozumiałość.
- Rodzice muszą być konsekwentni w słowach i czynach, nie mogą zmieniać zdania. Powinni wspierać dziecko w jego działaniach, zwłaszcza samoobsługowych, stawiać wymagania, zachęcać do kontynuowania rozpoczętej czynności i chwalić za wysiłek.
- Nigdy nie wolno wychodzić z placówki bez pożegnania ani uciekać ukradkiem. Dziecko musi widzieć, że rodzic wychodzi, i wiedzieć, o której po nie wróci.
- Należy żegnać się z dzieckiem w szatni krótko, bez przeciągania, gdyż maluchowi jest wtedy trudniej się rozstać.
- Jeśli jedno z rodziców bardziej przeżywa rozstanie z dzieckiem, wówczas na początku do przedszkola może je odprowadzać drugi z opiekunów.
- Nie należy ulegać dziecku, gdy płaczem lub krzykiem chce wymusić na nas powrót do domu. Jeśli rodzic raz ustąpi, maluch będzie próbował ponownie wykorzystać sprawdzone metody.
- Nie wolno okazywać dziecku swojego zdenerwowania, lęku czy smutku. Trzeba pokazać maluchowi radość z faktu, że idzie do przedszkola, pożegnać go i powitać z uśmiechem.
- Rodzice powinni zarezerwować więcej czasu na odprowadzenie dziecka do przedszkola, aby nie robić tego w pośpiechu, by maluchowi nie udzieliło się ich zdenerwowanie.
- Należy dotrzymywać słowa, zwłaszcza dotyczącego pory odebrania malucha z placówki. Rodzice powinni punktualnie zjawić się w przedszkolu, dziecko na nich czeka. Niedotrzymanie słowa może osłabić jego zaufanie do opiekunów.
- Dobrze, jeśli dziecko może regularnie uczęszczać do przedszkola (jeśli nie choruje). Jest to ważne ze względu na realizowany program dydaktyczny oraz zachowanie ciągłości kontaktów z rówieśnikami i nauczycielem. Długie nieobecności powodują trudności z przyswajaniem wiedzy, poza tym maluch musi na nowo odbudowywać kontakty koleżeńskie.
- Nie należy zmuszać dziecka do opowiadania, jak minął mu dzień w przedszkolu, zwłaszcza zaraz po wyjściu z placówki. Maluch może potrzebować czasu, by samemu zacząć opowiadać o nowym miejscu.
- Ważne, by rodzice brali udział w uroczystościach przedszkolnych. Dzięki temu dziecko wie, że przedszkole to miejsce ważne zarówno dla niego, jak i jego rodziców.
- Trzeba pamiętać o uczestniczeniu w zebraniach, ponieważ dotyczą one ważnych kwestii z zakresu funkcjonowania dziecka oraz grupy przedszkolnej.
- Jeżeli rodzice zauważą, że ich dziecko przeżywa trudności, jest smutne lub agresywne, powinni porozmawiać z nauczycielem. Wspólnie łatwiej rozwiązać problemy wychowawcze, pomóc maluchowi w kłopotliwych sytuacjach.
- Warto uczęszczać na „drzwi otwarte” i zajęcia adaptacyjne w placówce.
- Nie należy podejmować pochopnej decyzji o wypisaniu dziecka z przedszkola, jeśli adaptacja przedłuża się i występują trudności. Warto najpierw skontaktować się z nauczycielem i dyrekcją w celu wyjaśnienia problemu oraz podjęcia wspólnych prób pomocy dziecku.

KĄCIK SPECJALISTY PSYCHOLOG
2020-06-29Wakacje to taki czas, że trochę zwalniamy, odpoczywamy w różnych środowiskach warto przyjrzeć się świadomie swojemu dziecku w nowych sytuacjach i zauważyć ewentualne trudności. Część zapewne wynika z różnych innych przyczyn (niedojrzałość, osobowość lub temperament, brak wcześniejszych doświadczeń, brak lub niejasne granice itd.) jednak część z nich może wynikać z zaburzeń integracji sensorycznej, niekoniecznie "nie wiem co się dzieje z tym moim dzieckiem" lub "bo jest niegrzeczny".
Mózg dziecka otrzymuje informację z wielu źródeł (wzrok, słuch, dotyk, równowaga), musi dokonać rozpoznania, posegregowania i interpretacji, po czym tworzy reakcję odpowiednią do sytuacji. Gdy zaburzona jest ta organizacja wrażeń zmysłowych bo układ nerwowy niewłaściwie organizuje bodźce zmysłowe a reakcja na nie jest zbyt duża lub za mała (nieadekwatna do bodźca) mówimy o zaburzeniach integracji sensorycznej. Integracja sensoryczna rozpoczyna się już w okresie prenatalnym i kształtuje do około 7-10 roku życia. Prawidłowo zachodzące procesy integracji sensorycznej są gwarancją harmonijnego rozwoju dziecka oraz możliwości uczenia się. Dysfunkcje nie są związane z uszkodzeniem narządów zmysłu, np. niedosłuchem, a dotyczą jedynie nieprawidłowości w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych. Niestety zaburzenia te nie "znikają' z wiekiem, nie wyrasta się z nich a wręcz przeciwnie pogłębiają się i utrudniają uczenie się i nabywanie kolejnych umiejętności szkolnych. Dlatego watro o tym wiedzieć i mieć na uwadze. Linki do stron na których można zgłębić wiedzę o integracji sensorycznej
http://www.pstis.pl/pl/html/index.php?str=podstrona_terapia
Zachowania, które mogą wskazywać na problemy z integracją sensoryczną:
- Dziecko jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem, często wybudza się w nocy
- Ma trudności z jedzeniem
- Jest niezdarne, słabo skoordynowane, ma trudności z ubieraniem się
- Nie jest samodzielne
- Ma problemy z utrzymaniem równowagi, często przewraca się na prostej drodze
- Często wpada na stojące przedmioty
- Ma problem z koncentracją uwagi, często się rozprasza
- Przyjmuje nieprawidłowa postawę przy stoliku lub ławce – podpiera głowę, zjeżdża z krzesła
- Jest nadruchliwe, nie może usiedzieć w jednym miejscu, często zmienia aktywności i pozycje ciała
- Uwielbia karuzelę i huśtawki lub ich unika
- Porusza się nieadekwatnie do sytuacji - zbyt wolno lub zbyt szybko
- Jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża, bywa uparte, niezadowolone bez przyczyny, ciężko zrozumieć przyczynę jego zachowania
- Trudno mu nauczyć się jazdy na rowerze, hulajnodze
- Czuje się niepewnie na niestabilnym podłożu np. materacu
- Przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłogi, np. wejść na schody
- Nie toleruje zabiegów higienicznych np.: mycie głowy, kąpiel, obcinanie włosów, paznokci
- Nie lubi się przytulać, nie lubi niespodziewanego dotyku lub przeciwnie nadmiernie obściskuje, dąży do mocnego kontaktu fizycznego
- Nie znosi metek od ubrań
- Zwykle odmawia ubierania nowych rzeczy, woli nosić stare, często już znoszone rzeczy
- Nadmiernie zwraca uwagę na brudne dłonie, unika brudzących zabaw
- Nie adekwatnie dopasowuje siłę do zadania
- Unika zabaw zespołowych z kolegami, rodzeństwem, jest kiepskim zawodnikiem w zespole – myli kierunki, jest zagubione na boisku
- Sprawia wrażenie, że nigdy się nie męczy lub wręcz przeciwnie męczy się bardzo szybko
- Ma problem z zaplanowaniem ruchu, nie wie od czego zacząć wykonanie nowej czynności
- W nowym miejscu czuje się zagubione, potrzebuje sporo czasu by się odnaleźć w otoczeniu
- Uwielbia ekstremalne przeżycia np. skoki na głęboka wodę, szybką jazda na nartach na tzw. „krechę”, szybkie zjeżdżalnie wodne, ciągle mu mało, nie zwraca uwagi na niebezpieczeństwo.
- Ma trudności szkolne np. z czytaniem i pisaniem, cięciem nożyczkami, odwraca litery, cyfry, ma trudności w przepisywaniu z tablicy, nie ma dominacji jednej ręki
Profesjonalną diagnozę oraz terapię Integracji Sensorycznej dokonuje certyfikowany terapeuta. Jednak każdy rodzic może wyłapać symptomy (by zgłosić się do specjalisty) i codziennie zadbać o dostarczanie swoim dzieciom zrównoważonych, a jednocześnie różnorodnych bodźców sensorycznych.
Przesyłam Państwu kilka linków do stron z zabawami sensorycznymi... zachęcam do zabaw w różnych masach i z różnymi fakturami, zwłaszcza że jest ciepło i zabawy z płynami nie są takie straszne (dla rodzica oczywiście). Dzieciom, nie tylko z zaburzeniami integracji sensorycznej wskazana jest taka forma aktywności, z której zapewne będą mieć również dużo frajdy i miłych doznań.
https://dziecisawazne.pl/18-zabaw-wspierajacych-integracje-sensoryczna-ktore-mozemy-wykonac-w-domu/
https://dziecisawazne.pl/15-zabaw-sensorycznych-dla-maluszkow/
https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/09/koo-rozmaitosci/
https://www.charezinska.pl/5-najbardziej-lubianych-zabaw-sensomotorycznych/
https://www.charezinska.pl/ekologiczna-jadalna-plazma-glut-sensoryczna/
https://kreatywnewrota.pl/porozmawiajmy-o-rodzajach-slime-czyli-mamo-zrobmy-gluta/ - page-content
Przesyłam również linki do stron na których można odnaleźć sposoby na wakacyjną nudę naszych dzieci:
https://view.genial.ly/5eede74503dcf70d91737147/game-breakout-bezpieczne-wakacje
http://worekpelenpomyslow.blogspot.com/search/label/materia%C5%82y do pobrania
https://mojedziecikreatywnie.pl/?s=wakacje
Życzę gorących, bezpiecznych i niezapomnianych wakacji
Do zobaczenia w przedszkolu we wrześniu :)
Anna Guz psycholog
Przeczytaj: KĄCIK SPECJALISTY PSYCHOLOG ...
CERTYFIKAT WZOROWEJ PLACÓWKI W OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE „MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY”
2020-06-24Z radością informujemy, iż Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie zdobyło CERTYFIKAT WZOROWEJ PLACÓWKI w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Mały Miś w świecie Wielkiej Literatury”. Organizatorem projektu w roku szkolnym 2019/2020 jest Aneta Konefał, oraz Grupa MAC Edukacja oraz wydawcą miesięcznika „Bliżej Przedszkola”. Honorowy patronat nad projektem objął Rzecznik Praw Dziecka.
Nasze przedszkole, a dokładnie grupa 5- latków „Pszczółki” pod nadzorem Pani Renaty Poznańskiej przystąpiła do projektu, którego celem jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa. Warunkiem otrzymania certyfikatu było zaliczenie modułów. Tematyka modułów jest zgodna z kierunkami polityki Ministerstwa Edukacji Narodowej na rok szkolny 2019/2020. Realizacja modułów sprzyja kształceniu u dzieci kompetencji kluczowych, które stanowią połączenie wiedzy, umiejętności i postaw uważanych za niezbędne dla potrzeb samorealizacji i rozwoju osobistego, aktywnego obywatelstwa, integracji społecznej oraz zatrudnienia. Realizacja modułów dostarczyła dzieciom wielu wrażeń ,radości i bogatych doświadczeń.
W ramach projektu nasze dzieci zrealizowałymoduły :
1. Czytające przedszkolaki
2. Misiowy wolontariat
3. Dzień pluszowego misia
4. Mały Miś i prawa dziecka
5. Bezpieczni z Małym Misiem
6. Zmisiowany Dzień Matematyki
Wszystkie moduły opierają się na postaci Małego Misia – pełniącego rolę przewodnika po świecie literatury oraz na propagowaniu czytelnictwa. Najważniejsze założenia poszczególnych modułów:
- Moduł Mały Miś –Czytające Przedszkolaki
Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
Wiodące kompetencje kluczowe: porozumiewanie się w języku ojczystym.
Rozwijanie czytelnictwa: czytanie w domu i przedszkolu, prezentacja dzieciom utworów polskich pisarzy i poetów.
Dzieci wraz z nauczycielem wybierały grupową maskotkę –Misia, który w roku szkolnym 2019/2020 odbył czytelniczą podróż po domach przedszkolaków. Misiowi zostało nadane imię, a projekt zainaugurował czytanie w przedszkolu/grupie przedszkolnej, do którego zapraszaliśmy osoby związane z przedszkolem ( przedstawicieli różnych zawodów).
- Moduł Misiowy wolontariat
Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: profilaktyka uzależnień; wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich.
Wiodące kompetencje kluczowe: kompetencje społeczne i obywatelskie. Rozwijanie czytelnictwa: zapoznanie z bajkami i wierszykami traktującymi o wartości dobra i wzajemnej pomocy.
W module tym Miś uczył dzieci wrażliwości społecznej oraz pomagania innym i odpowiedzialności za otaczający świat. Cały rok prowadzono różnorodne, aktywne działania na rzecz potrzebujących. Bezinteresowna pomoc jest wartością bezcenną, lecz niestety coraz bardziej zaniedbywaną we współczesnym świecie. Mały Miś poprzez bajki i wierszyki pokazał, że satysfakcja z ofiarowania komuś uśmiechu jest największym podziękowaniem i nagrodą za wykonaną pracę. Zachęcanie do działania rodziców dzieci, by wspólnie zrobić coś dobrego dla lokalnych społeczności lub włączyć się do działań o ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym charakterze.
- Moduł Dzień Pluszowego Misia
Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich.
Wiodące kompetencje kluczowe: świadomość i ekspresja kulturalna.
Rozwijanie czytelnictwa: zabawy czytelnicze.
Moduł krótkoterminowy –wspólne obchody Dnia Pluszowego Misia w duchu rozwijania czytelnictwa i współpracy między przedszkolami. Zabawy czytelnicze z misiami, rozwijanie zdolności dzieci poprzez udział w konkursach.
- Moduł Mały Miś i prawa dziecka
Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich.
Wiodące kompetencje kluczowe: umiejętność uczenia się.
Rozwijanie czytelnictwa: rozwijanie umiejętności interpretacji utworów literackich.
W 30. rocznicę przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych Konwencji o prawach dziecka Mały Miś zachęcał do przypomnienia podstawowych praw najmłodszych. Przeprowadzenie zajęć na temat praw dziecka.
- Moduł Bezpieczni z Małym Misiem
Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: profilaktyka uzależnień. Wiodące kompetencje kluczowe: kompetencje społeczne i obywatelskie.
Rozwijanie czytelnictwa: głośne czytanie dzieciom przez przedstawicieli instytucji działających na rzecz bezpieczeństwa.
W ramach modułu przedszkole zaprosiło do współpracy instytucje działające na rzecz bezpieczeństwa: policję, straż pożarną, ratownictwo medyczne itp. Wspólne czytanie utworów dla dzieci, zabawy na temat bezpieczeństwa inspirowane literaturą . Zwrócenie uwagi na problem bezpieczeństwa w Internecie włączając się w Dzień Bezpiecznego Internetu. Działania uzupełnione były o twórczość plastyczną dzieci –wykonanie wspólnie plakatu zachęcającego do przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
- Moduł Zmisiowany Dzień Matematyki
Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: rozwijanie kompetencji matematycznych.
Wiodące kompetencje kluczowe: kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne.
Rozwijanie czytelnictwa: tworzenie opowieści matematycznych. Moduł krótkoterminowy –wspólne obchody Dnia Matematyki w duchu rozwijania czytelnictwa i współpracy.
Wspólne wykonie liczmanów, pomocy matematycznych, misiowe zabawy matematyczne.
Udział w projekcie przyczynił się w dużym stopniu do rozwoju dzieci, a także do doskonalenia pracy własnej nauczyciela. Wymagał zaangażowania i dodatkowych działań, ale osiągnięte efekty posłużyły podniesieniu jakości pracy przedszkola. Przede wszystkim projekt stanowił atrakcyjną formę realizacji zadań przedszkola opisanych w podstawie programowej.
Teresa Kosior -dyrektor przedszkola
Przeczytaj: CERTYFIKAT WZOROWEJ PLACÓWKI W OGÓLNOPOLSKIM P... ...