Aktualności

DZIEŃ CHŁOPAKA PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE ,,Motylki’’

DZIEŃ CHŁOPAKA PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE ,,Motylki’’

2020-09-30

Od najmłodszych lat uczymy dzieci, aby pamiętały o ważnych uroczystościach w życiu rodziny czy życiu przedszkola. Równie ważne jest więc Święto Chłopców, które obchodzimy 30 września.   W tym dniu w naszej grupie dziewczynki wręczały chłopcom upominki, składały życzenia, uściskały, ucałowały i odśpiewały tradycyjne 100 lat.

 

Przeczytaj: DZIEŃ CHŁOPAKA PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE ,,Motylki’’ ...
SPRZĄTANIE ŚWIATA W NASZYM PRZEDSZKOLU

SPRZĄTANIE ŚWIATA W NASZYM PRZEDSZKOLU

2020-09-29

W dniu 29 września została zorganizowana w naszym przedszkolu Akcja Sprzątania Świata. Akcję poprzedzał ekologiczny konkurs plastyczny pt. „Zabawka ekologiczna”, którego celem było kształtowanie postawy proekologicznej wśród przedszkolaków. Każda grupa miała za zadanie wykonać zabawkę z odpadów, a rozstrzygnięcie konkursu odbyło się podczas akcji Sprzątania Świata.

Po przywitaniu uczestników dzieci wspólnie zaśpiewały piosenkę „Planeta dzieci”, następnie uczestniczyły w quizie ekologicznym. Na koniec dzieci posprzątały plac przedszkolny i nastąpiło uroczyste wręczenie nagród.

 

Przeczytaj: SPRZĄTANIE ŚWIATA W NASZYM PRZEDSZKOLU ...
Wizyta Policjanta w Przedszkolu Miejskim nr 2 w Lubartowie

Wizyta Policjanta w Przedszkolu Miejskim nr 2 w Lubartowie

2020-09-23

W dniu 23 września 2020r. Przedszkole Miejskie nr 2 odwiedził młodszy aspirant Łukasz Wójcik. Policjant spotkał się z dziećmi z każdej grupy przedszkolnej w celu przekazania wiedzy na temat bezpiecznego poruszania się po drodze. Pan policjant przekazał również wiadomości jak bezpiecznie zachować się podczas podróży samochodem, wyjścia do sklepu czy podczas kontaktu z nieznajomymi. Z powodu epidemii koronawirusa pan Łukasz nie mógł zaprezentować swoich atrybutów, mimo to, dzieci były zadowolone z wizyty.

Przeczytaj: Wizyta Policjanta w Przedszkolu Miejskim nr 2 w Lu... ...
,, MOTYLKI ‘’  obchodziły „Światowy Dzień Przedszkolaka”.

,, MOTYLKI ‘’ obchodziły „Światowy Dzień Przedszkolaka”.

2020-09-22

Już od samego rana panowała wesoła i radosna atmosfera. Po przywitaniu się, dzieci przy dźwiękach muzyki rozpoczęły wspólną zabawę. Było wesoło i kolorowo. śpiewały ulubione piosenki, brały udział w różnych zabawach integracyjnych. Nie zabrakło zabaw z balonami, chustą animacyjną i ulubionymi mydlanymi bańkami. Dużą frajdę sprawiło dzieciom dekorowanie balonika według własnego pomysłu. Impreza udała się znakomicie, przyniosła wiele radości i niezapomnianych wrażeń. Dzień Przedszkolaka zakończył się wspólnym odśpiewaniem piosenki pt ,,Dzień Przedszkolaka" , słodkim poczęstunkiem oraz wręczeniem pamiątkowych dyplomów.

 

Przeczytaj: ,, MOTYLKI ‘’ obchodziły „Światowy Dzień Przedszk... ...
Zabawy na Dzień Kropki w grupie ,, MOTYLKI’’

Zabawy na Dzień Kropki w grupie ,, MOTYLKI’’

2020-09-15

15 września obchodziliśmy w grupie Międzynarodowy Dzień Kropki, wspaniałe święto celebrujące inność, kreatywność i rozwijanie ukrytego potencjału, tam gdzie nikt się go nie spodziewa.

 

Dzień Kropki ma swój początek w książce Petera H. Reynoldsa, pt. "The Dot". Opowiada historię Vashti, dziewczynki nie mającej wiary w swoje plastyczne możliwości. Zdaje się, że podczas plastyki, Vashti nie potrafi narysować zupełnie niczego. Do czasu aż jej nauczycielka prosi ją, żeby narysowała znak i zobaczyła, gdzie ją poniesie. Nasza bohaterka poirytowana stawia na kartce zwykłą kropkę, podpisuje pracę, a nazajutrz widzi swoją "pracę" za biurkiem nauczycielki w złotej ramie. Vashti niezadowolona z tak niestarannej kropki i zaskoczona zachowaniem nauczycielki, zaczyna plastyczną przygodę z tworzeniem kropek każdego kształtu i rodzaju. Po jakimś czasie w szkole zostaje zorganizowana wystawa dzieł Vashti, a ona sama nazwana artystką przez chłopca, który podobnie jak ona twierdzi, że nie umie rysować...

Dzieci obejrzały filmik edukacyjny o kropce

Wykonywały prace plastyczne

Rozwiązywały zadania z kropką

Śpiewały i ćwiczyły, oraz fotografowały się w ,,Kropkowej’’ fotobutce

W tym dniu ,, Kropka’’ była głównym tematem naszych zajęć.

Dzieci celebrowały kreatywność i przede wszystkim dobrze się bawiły !

 

 

 

Przeczytaj: Zabawy na Dzień Kropki w grupie ,, MOTYLKI’’ ...
ZEBRANIE Z  RODZICAMI

ZEBRANIE Z RODZICAMI

2020-09-03

W związku z rozpoczęciem nowego roku                                  przedszkolnego 2020/2021                                                           serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców                                 na zebranie organizacyjne, które odbędzie się:

 

Grupa MISIE  07.09.2020r. (poniedziałek) o godz. 16,00

Grupa KRASNOLUDKI  08.09.2020r.(wtorek) o godz. 16,00

Grupa PSZCZÓŁKI  09.09.2020r. (środa) o godz. 16,00

Grupa BIEDRONKI  10.09.2020r. (czwartek) o godz.16,00

Grupa MOTYLKI  11.09.2020r. (piątek)  o godz. 16,00

                                                                              

                                                                                Dyrektor i Rada Pedagogiczna                                                                                    Przedszkola Miejskiego Nr 2                                                                                                            w Lubartowie

 

Przeczytaj: ZEBRANIE Z RODZICAMI ...
SZANOWNI RODZICE

SZANOWNI RODZICE

2020-08-31

    Od 1 września 2020r. rozpoczynamy rok szkolny w reżimie sanitarnym. Pracownicy przedszkola robią wszystko, aby zapewnić dzieciom bezpieczne warunki pobyty w przedszkolu. Systematycznie śledzimy wytyczne sanitarne i zalecenia Sanepidu i będziemy reagować na bieżąco na te informacje.

      W przedszkolu opracowana została procedura opieki nad dziećmi w czasie pandemii COVID-19, w której zawarto informacje w zakresie organizacji opieki  nad dziećmi przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola, higieny, dezynfekcji pomieszczeń i powierzchni, wydawania posiłków , postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem.

    Najważniejszą  sprawą jest przestrzeganie podstawowych zasad higieny: częste mycie rąk, unikanie dotykania nosa, oczu i ust, częste wietrzenie pomieszczeń. Rodzice przyprowadzają dzieci do szatni, przestrzegając zasady zasłaniając nos i usta.

     Do końca tygodnia zostaną umieszczone na stronie bieżące informacje dotyczące funkcjonowania przedszkola. W przedsionku przedszkola zostaną umieszczone listy dzieci z poszczególnych grup.

                                                            Bardzo się cieszymy na spotkanie z Wami.                                                                                                                               Znów  będziemy się wspólnie bawić i uczyć w przedszkolu.                                                                                                                                                                   Do zobaczenia: )

 

                               

                                                            

Przeczytaj: SZANOWNI RODZICE ...
Adaptacja dziecka w grupie przedszkolnej – rady dla rodziców

Adaptacja dziecka w grupie przedszkolnej – rady dla rodziców

2020-08-26
  1. Adaptacja dziecka do przedszkola może być dla niego trudnym doświadczeniem. Dotychczas przebywało pod opieką rodziców, teraz znalazło się wśród obcych osób, w dużej grupie rówieśników. Obawa przed rozłąką i nieznanym mogą spowodować pojawienie się u niego różnych uczuć: lęku, zagubienia, strachu, złości, smutku. Trzeba pamiętać, że takie odczucia są u dziecka jak najbardziej naturalne, i należy dać maluchowi czas na przystosowanie się do nowej sytuacji.
  2. Ważne jest nastawienie rodziców do pójścia dziecka do przedszkola, ich stosunek do samej placówki ( i wychowawców. Jeśli będzie on pozytywny, wówczas dziecko poczuje się bezpieczniej, będzie wiedziało, że rodzice akceptują przedszkole, i jemu też wyda się ono miejscem bardziej przyjaznym niż w przypadku, gdy rodzice okazują negatywne odczucia wobec placówki i kadry nauczycielskiej.
  3. Przygotowując dziecko do pójścia do przedszkola, rodzice powinni starać się wcześniej zmniejszyć zależność emocjonalną między sobą a maluchem, np. częściej i na dłużej zostawiać pociechę pod opieką innych osób (babci, dziadka, wujka czy cioci).
  4. Ważnym zadaniem dla rodziców jest nauczenie pociechy jak największej samodzielności, m.in. w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, spożywaniu posiłków, rozbieraniu się i ubieraniu.  Warto okazywać radość z każdego przejawu samodzielności u malucha  i chwalić go za to.
  5. Pomocne okażą się książeczki dla dzieci o tematyce związanej z pójściem do przedszkola lub bajki terapeutyczne. Rodzice mogą też opowiadać, jak to było, gdy sami uczęszczali do przedszkola, i zachęcać malucha do zadawania pytań, wyrażania swoich uczuć czy wątpliwości związanych z nową sytuacją. Trzeba go zapewniać, że z każdym problemem może się zwrócić do rodziców, którzy rozumieją jego emocje. Nie wolno krytykować dziecka za to, że odczuwa lęk przed przedszkolem, należy okazywać wsparcie i wyrozumiałość.
  6. Rodzice muszą być konsekwentni w słowach i czynach, nie mogą zmieniać zdania. Powinni wspierać dziecko w jego działaniach, zwłaszcza samoobsługowych, stawiać wymagania, zachęcać do kontynuowania rozpoczętej czynności i chwalić za wysiłek.
  7. Nigdy nie wolno wychodzić z placówki bez pożegnania ani uciekać ukradkiem. Dziecko musi widzieć, że rodzic wychodzi, i wiedzieć, o której po nie wróci.
  8. Należy żegnać się z dzieckiem w szatni krótko, bez przeciągania, gdyż maluchowi jest wtedy trudniej się rozstać.
  9. Jeśli jedno z rodziców bardziej przeżywa rozstanie z dzieckiem, wówczas na początku do przedszkola może je odprowadzać drugi z opiekunów.
  10. Nie należy ulegać dziecku, gdy płaczem lub krzykiem chce wymusić na nas powrót do domu. Jeśli rodzic raz ustąpi, maluch będzie próbował ponownie wykorzystać sprawdzone metody.
  11. Nie wolno okazywać dziecku swojego zdenerwowania, lęku czy smutku. Trzeba pokazać maluchowi radość z faktu, że idzie do przedszkola, pożegnać go i powitać z uśmiechem.
  12. Rodzice powinni zarezerwować więcej czasu na odprowadzenie dziecka do przedszkola, aby nie robić tego w pośpiechu, by maluchowi nie udzieliło się ich zdenerwowanie.
  13. Należy dotrzymywać słowa, zwłaszcza dotyczącego pory odebrania malucha z placówki. Rodzice powinni punktualnie zjawić się w przedszkolu, dziecko na nich czeka. Niedotrzymanie słowa może osłabić jego zaufanie do opiekunów.
  14. Dobrze, jeśli dziecko może regularnie uczęszczać do przedszkola (jeśli nie choruje). Jest to ważne ze względu na realizowany program dydaktyczny oraz zachowanie ciągłości kontaktów z rówieśnikami i nauczycielem. Długie nieobecności powodują trudności z przyswajaniem wiedzy, poza tym maluch musi na nowo odbudowywać kontakty koleżeńskie.
  15. Nie należy zmuszać dziecka do opowiadania, jak minął mu dzień w przedszkolu, zwłaszcza zaraz po wyjściu z placówki. Maluch może potrzebować czasu, by samemu zacząć opowiadać o nowym miejscu.
  16. Ważne, by rodzice brali udział w uroczystościach przedszkolnych. Dzięki temu dziecko wie, że przedszkole to miejsce ważne zarówno dla niego, jak i jego rodziców.
  17. Trzeba pamiętać o uczestniczeniu w zebraniach, ponieważ dotyczą one ważnych kwestii z zakresu funkcjonowania dziecka oraz grupy przedszkolnej.
  18. Jeżeli rodzice zauważą, że ich dziecko przeżywa trudności, jest smutne lub agresywne, powinni porozmawiać z nauczycielem. Wspólnie łatwiej rozwiązać problemy wychowawcze, pomóc maluchowi w kłopotliwych sytuacjach.
  19. Warto uczęszczać na „drzwi otwarte” i zajęcia adaptacyjne w placówce.  
  20. Nie należy podejmować pochopnej decyzji o wypisaniu dziecka z przedszkola, jeśli adaptacja przedłuża się i występują trudności. Warto najpierw skontaktować się z nauczycielem i dyrekcją w celu wyjaśnienia problemu oraz podjęcia wspólnych prób pomocy dziecku.
Przeczytaj: Adaptacja dziecka w grupie przedszkolnej – rady dl... ...
KĄCIK SPECJALISTY PSYCHOLOG

KĄCIK SPECJALISTY PSYCHOLOG

2020-06-29

Wakacje to taki czas, że trochę zwalniamy, odpoczywamy w różnych środowiskach warto przyjrzeć się świadomie swojemu dziecku w nowych sytuacjach i zauważyć ewentualne trudności. Część zapewne wynika z różnych innych przyczyn (niedojrzałość, osobowość lub temperament, brak wcześniejszych doświadczeń, brak lub niejasne granice itd.) jednak część z nich może wynikać z zaburzeń integracji sensorycznej, niekoniecznie "nie wiem co się dzieje z tym moim dzieckiem" lub "bo jest niegrzeczny".     

            Mózg dziecka otrzymuje informację z wielu źródeł (wzrok, słuch, dotyk, równowaga), musi dokonać rozpoznania, posegregowania i interpretacji, po czym tworzy reakcję odpowiednią do sytuacji. Gdy zaburzona jest ta organizacja wrażeń zmysłowych bo układ nerwowy niewłaściwie organizuje bodźce zmysłowe a reakcja na nie jest zbyt duża lub za mała (nieadekwatna do bodźca) mówimy o zaburzeniach integracji sensorycznej. Integracja sensoryczna rozpoczyna się już w okresie prenatalnym i kształtuje do około 7-10 roku życia. Prawidłowo zachodzące procesy integracji sensorycznej są gwarancją harmonijnego rozwoju dziecka oraz możliwości uczenia się. Dysfunkcje nie są związane z uszkodzeniem narządów zmysłu, np. niedosłuchem, a dotyczą jedynie nieprawidłowości w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych. Niestety zaburzenia te nie "znikają' z wiekiem, nie wyrasta się z nich a wręcz przeciwnie pogłębiają się i utrudniają uczenie się i nabywanie kolejnych umiejętności szkolnych. Dlatego watro o tym wiedzieć i mieć na uwadze.  Linki do stron na których można zgłębić wiedzę o integracji sensorycznej 

 http://www.pstis.pl/pl/html/index.php?str=podstrona_terapia

 https://mamotoja.pl/integracja-sensoryczna-kiedy-dziecku-jest-potrzebna-terapia,wazne-etapy-w-rozwoju-dziecka-artykul,4350,r1p1.html

Zachowania, które mogą wskazywać na problemy z integracją sensoryczną:

  • Dziecko jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem, często wybudza się w nocy
  • Ma trudności z jedzeniem
  • Jest niezdarne, słabo skoordynowane, ma trudności z ubieraniem się
  • Nie jest samodzielne
  • Ma problemy z utrzymaniem równowagi, często przewraca się na prostej drodze
  • Często wpada na stojące przedmioty
  • Ma problem z koncentracją uwagi, często się rozprasza
  • Przyjmuje nieprawidłowa postawę przy stoliku lub ławce – podpiera głowę, zjeżdża z krzesła
  • Jest nadruchliwe, nie może usiedzieć w jednym miejscu, często zmienia aktywności i pozycje ciała
  • Uwielbia karuzelę i huśtawki lub ich unika
  • Porusza się nieadekwatnie do sytuacji - zbyt wolno lub zbyt szybko
  • Jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża, bywa uparte, niezadowolone bez przyczyny, ciężko zrozumieć przyczynę jego zachowania
  • Trudno mu nauczyć się jazdy na rowerze, hulajnodze
  • Czuje się niepewnie na niestabilnym podłożu np. materacu
  • Przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłogi, np. wejść na schody
  • Nie toleruje zabiegów higienicznych np.: mycie głowy, kąpiel, obcinanie włosów, paznokci
  • Nie lubi się przytulać, nie lubi niespodziewanego dotyku lub przeciwnie nadmiernie obściskuje, dąży do mocnego kontaktu fizycznego
  • Nie znosi metek od ubrań
  • Zwykle odmawia ubierania nowych rzeczy, woli nosić stare, często już znoszone rzeczy
  • Nadmiernie zwraca uwagę na brudne dłonie, unika brudzących zabaw
  • Nie adekwatnie dopasowuje siłę do zadania
  • Unika zabaw zespołowych z kolegami, rodzeństwem, jest kiepskim zawodnikiem w zespole – myli kierunki, jest zagubione na boisku
  • Sprawia wrażenie, że nigdy się nie męczy lub wręcz przeciwnie męczy się bardzo szybko
  • Ma problem z zaplanowaniem ruchu, nie wie od czego zacząć wykonanie nowej czynności
  • W nowym miejscu czuje się zagubione, potrzebuje sporo czasu by się odnaleźć w otoczeniu
  • Uwielbia ekstremalne przeżycia np. skoki na głęboka wodę, szybką jazda na nartach na tzw. „krechę”, szybkie zjeżdżalnie wodne, ciągle mu mało, nie zwraca uwagi na niebezpieczeństwo.
  • Ma trudności szkolne np. z czytaniem i pisaniem, cięciem nożyczkami, odwraca litery, cyfry, ma trudności w przepisywaniu z tablicy, nie ma dominacji jednej ręki

Profesjonalną diagnozę oraz terapię Integracji Sensorycznej dokonuje certyfikowany terapeuta. Jednak każdy rodzic może wyłapać symptomy (by zgłosić się do specjalisty) i codziennie zadbać o dostarczanie swoim dzieciom zrównoważonych, a jednocześnie różnorodnych bodźców sensorycznych.

Przesyłam Państwu kilka linków do stron z zabawami sensorycznymi... zachęcam do zabaw w różnych masach i z różnymi fakturami, zwłaszcza że jest ciepło i zabawy z płynami nie są takie straszne (dla rodzica oczywiście).  Dzieciom, nie tylko z zaburzeniami integracji sensorycznej wskazana jest taka forma aktywności, z której zapewne będą mieć również dużo frajdy i miłych doznań.
https://dziecisawazne.pl/18-zabaw-wspierajacych-integracje-sensoryczna-ktore-mozemy-wykonac-w-domu/
https://dziecisawazne.pl/15-zabaw-sensorycznych-dla-maluszkow/

https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/09/koo-rozmaitosci/
https://www.charezinska.pl/5-najbardziej-lubianych-zabaw-sensomotorycznych/
https://www.charezinska.pl/ekologiczna-jadalna-plazma-glut-sensoryczna/

https://kreatywnewrota.pl/porozmawiajmy-o-rodzajach-slime-czyli-mamo-zrobmy-gluta/ - page-content

 

Przesyłam również linki do stron na których można odnaleźć sposoby na wakacyjną nudę naszych dzieci:

 https://view.genial.ly/5eede74503dcf70d91737147/game-breakout-bezpieczne-wakacje

https://dzieciakiwdomu.pl/2018/07/pomysly-na-wakacyjne-zabawy-i-prace-plastyczne-dla-dzieci-na-lato.html

http://worekpelenpomyslow.blogspot.com/search/label/materia%C5%82y do pobrania

https://mojedziecikreatywnie.pl/?s=wakacje

Życzę gorących, bezpiecznych i niezapomnianych wakacji

Do zobaczenia w przedszkolu we wrześniu :)

Anna Guz psycholog

Przeczytaj: KĄCIK SPECJALISTY PSYCHOLOG ...
CERTYFIKAT  WZOROWEJ  PLACÓWKI  W OGÓLNOPOLSKIM  PROJEKCIE  „MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY”

CERTYFIKAT WZOROWEJ PLACÓWKI W OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE „MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY”

2020-06-24

Z radością informujemy, iż  Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie zdobyło CERTYFIKAT WZOROWEJ PLACÓWKI  w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Mały Miś w świecie Wielkiej Literatury”.  Organizatorem projektu w roku szkolnym 2019/2020  jest Aneta Konefał, oraz Grupa MAC  Edukacja oraz  wydawcą miesięcznika „Bliżej Przedszkola”. Honorowy patronat nad projektem objął  Rzecznik Praw Dziecka.

Nasze przedszkole, a dokładnie grupa 5- latków  „Pszczółki” pod  nadzorem Pani Renaty Poznańskiej przystąpiła do projektu, którego celem jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa. Warunkiem  otrzymania certyfikatu było  zaliczenie modułów. Tematyka modułów jest zgodna z kierunkami polityki Ministerstwa Edukacji Narodowej na rok szkolny 2019/2020. Realizacja modułów sprzyja kształceniu u dzieci kompetencji kluczowych, które stanowią połączenie wiedzy, umiejętności i postaw uważanych za niezbędne dla potrzeb samorealizacji i rozwoju osobistego, aktywnego obywatelstwa, integracji społecznej oraz zatrudnienia. Realizacja modułów dostarczyła dzieciom wielu wrażeń ,radości i bogatych doświadczeń.

W ramach projektu  nasze dzieci zrealizowałymoduły :

1. Czytające przedszkolaki

2. Misiowy wolontariat

3. Dzień pluszowego misia

4. Mały Miś i prawa dziecka

5. Bezpieczni z Małym Misiem

6. Zmisiowany Dzień Matematyki

 

Wszystkie moduły opierają się na postaci Małego Misia – pełniącego rolę przewodnika po świecie literatury oraz na propagowaniu czytelnictwa. Najważniejsze założenia poszczególnych modułów:

  1. Moduł    Mały Miś –Czytające Przedszkolaki

Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.

Wiodące kompetencje kluczowe: porozumiewanie się w języku ojczystym.

Rozwijanie czytelnictwa: czytanie w domu i przedszkolu, prezentacja dzieciom utworów polskich  pisarzy i poetów.                                                                   

Dzieci wraz z nauczycielem wybierały grupową maskotkę –Misia, który w roku szkolnym 2019/2020 odbył  czytelniczą podróż po domach przedszkolaków. Misiowi zostało  nadane imię, a projekt zainaugurował  czytanie w przedszkolu/grupie przedszkolnej, do którego zapraszaliśmy osoby związane z przedszkolem ( przedstawicieli różnych zawodów).

  1. Moduł  Misiowy wolontariat

Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: profilaktyka uzależnień; wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich.

Wiodące kompetencje kluczowe: kompetencje społeczne i obywatelskie. Rozwijanie czytelnictwa: zapoznanie z bajkami i wierszykami traktującymi o wartości dobra i wzajemnej pomocy.

W module tym Miś uczył dzieci wrażliwości społecznej oraz pomagania innym i odpowiedzialności za otaczający świat. Cały rok prowadzono różnorodne, aktywne działania na rzecz potrzebujących. Bezinteresowna pomoc jest wartością bezcenną, lecz niestety coraz bardziej zaniedbywaną we współczesnym świecie. Mały Miś poprzez bajki i wierszyki pokazał, że satysfakcja z ofiarowania komuś uśmiechu jest największym podziękowaniem i nagrodą za wykonaną pracę. Zachęcanie  do działania rodziców dzieci, by wspólnie zrobić coś dobrego dla lokalnych społeczności lub włączyć się do działań o ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym charakterze.

  1. Moduł  Dzień Pluszowego Misia

Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich.

Wiodące kompetencje kluczowe: świadomość i ekspresja kulturalna.

Rozwijanie czytelnictwa: zabawy czytelnicze.

Moduł krótkoterminowy –wspólne obchody Dnia Pluszowego Misia w duchu rozwijania czytelnictwa i współpracy między przedszkolami. Zabawy czytelnicze z misiami, rozwijanie zdolności dzieci poprzez udział w konkursach.

  1. Moduł  Mały Miś i prawa dziecka

Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich.

Wiodące kompetencje kluczowe: umiejętność uczenia się.

Rozwijanie czytelnictwa: rozwijanie umiejętności interpretacji utworów literackich.

W 30. rocznicę przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych Konwencji o prawach dziecka Mały Miś zachęcał  do przypomnienia podstawowych praw najmłodszych. Przeprowadzenie  zajęć na temat  praw dziecka.

  1. Moduł  Bezpieczni z Małym Misiem

Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: profilaktyka uzależnień. Wiodące kompetencje kluczowe: kompetencje społeczne i obywatelskie.

Rozwijanie czytelnictwa: głośne czytanie dzieciom przez przedstawicieli instytucji działających na rzecz bezpieczeństwa.

W ramach modułu przedszkole zaprosiło  do współpracy instytucje działające na rzecz bezpieczeństwa: policję, straż pożarną, ratownictwo medyczne itp. Wspólne czytanie utworów dla dzieci, zabawy na temat bezpieczeństwa inspirowane literaturą . Zwrócenie  uwagi na problem bezpieczeństwa w Internecie włączając się w Dzień Bezpiecznego Internetu. Działania  uzupełnione były  o twórczość plastyczną dzieci –wykonanie wspólnie plakatu zachęcającego do przestrzegania zasad bezpieczeństwa.

 

  1. Moduł  Zmisiowany Dzień Matematyki

Razem z Misiem przedszkole realizowało kierunek polityki MEN: rozwijanie kompetencji matematycznych.

Wiodące kompetencje kluczowe: kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne.

Rozwijanie czytelnictwa: tworzenie opowieści matematycznych. Moduł krótkoterminowy –wspólne obchody Dnia Matematyki w duchu rozwijania czytelnictwa i współpracy.

Wspólne  wykonie liczmanów, pomocy matematycznych,  misiowe zabawy matematyczne.

Udział w projekcie przyczynił się w dużym stopniu do rozwoju dzieci, a także do doskonalenia pracy własnej nauczyciela. Wymagał zaangażowania i dodatkowych działań, ale osiągnięte efekty posłużyły podniesieniu jakości pracy przedszkola. Przede wszystkim projekt stanowił atrakcyjną formę realizacji zadań przedszkola opisanych w podstawie programowej.

 

Teresa Kosior -dyrektor przedszkola

 

 

 

 

 

Przeczytaj: CERTYFIKAT WZOROWEJ PLACÓWKI W OGÓLNOPOLSKIM P... ...