Aktualności

Szanowni Państwo!

Szanowni Państwo!

2020-04-03

 

Informacja dla rodziców o sposobie i trybie realizacji zadań przedszkola oraz o stosowanych formach i metodach pracy w okresie czasowego ograniczenia jego funkcjonowania

Szanowni Państwo!

Jako Dyrektor przedszkola, do którego uczęszczają Państwa dzieci, dołożę wszelkich starań, aby umożliwić im kontynuowanie nauki w formie nauczania na odległość.

Zachęcam do komunikowania się z przedszkolem  w zakresie organizacji zdalnego nauczania.

Realizacja zadań przedszkola odbywać się będzie obecnie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, które nie wymagają osobistego kontaktu dziecka z nauczycielem oraz dają możliwość skorzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczycieli.

Nauczyciele przedszkola w wymienionym okresie czasu realizować będą zajęcia z dziećmi zdalnie z wykorzystaniem materiałów:

  • dostępnych na stronach internetowych zaproponowanych przez nauczycieli poszczególnych grup, opracowywanych przez nauczycieli zgodnie z miesięcznym planem pracy

Kształcenie zdalne będzie realizowane w następujących formach:

  • za pomocą korespondencyjnej wymiany materiałów , pomocy dydaktycznych,itp

 

Nauczyciele będą utrzymywać kontakt z rodzicami, korzystając z telefonu, poczty elektronicznej massengera. sms.

 

Do szybkiego zobaczenia w przedszkolu.

Teresa Kosior

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj: Szanowni Państwo! ...
Etapy wprowadzania litery

Etapy wprowadzania litery

2020-04-02

Etapy wprowadzania litery

  1. Wyodrębnienie wyrazu podstawowego (wyraz rozpoczynający się literą, którą chcemy wprowadzić);

- Ten etap możemy rozpocząć od omawiania treści obrazka, ilustracji, na której znajduje się przedmiot, którego nazwa zaczyna się wybraną przez nas głoską albo możemy przeczytać zagadkę lub wiersz.

- Określenie jaką głoskę słyszymy na początku podanego słowa

- Wyszukiwanie słów, które rozpoczynają się podaną głoską

- Wyszukiwanie słów, w których podana głoska występuje w środku

   2. Budowanie schematu, modelu wyrazu podstawowego

      - Dzielenie wyrazu na sylaby i układanie odpowiedniej ilości białych kartoników (ile sylab tyle kartoników ułożonych w szeregu)

      - Dzielenie wyrazu na głoski i układanie właściwej ilości białych kartoników (ile głosek tyle kartoników ułożonych w szeregu)

      - Określanie rodzaju głoski (czy nasza głoska jest spółgłoską czy samogłoską). Możemy to zrobić przez próbę długiego wymawiania głoski (samogłoski możemy wymawiać długo, przeciągać - nie zmieniają swojego brzmienia np. a, e, spółgłoski dają się wymawiać krótko, przy długiej wymowie zmieniają brzmienie np. p, t, w itd.). - Budowanie modelu wyrazu z uwzględnieniem podziału na spółgłoski  i samogłoski. Pod schematem zbudowanym z białych cegiełek umieszczamy schemat zbudowany z niebieskich i czerwonych kartoników. Samogłoski oznaczamy czerwonymi kartonikami, spółgłoski niebieskimi kartonikami.

3. Prezentacja małej i wielkiej, drukowanej i pisanej wprowadzanej litery.

Podczas tego etapu można wspólnie się zastanowić jaką inną, znaną już literę przypomina nasza wprowadzana litera albo do jakiej rzeczy podobny ma kształt.

4. Próby czytania sylab, krótkich wyrazów zawierających wprowadzaną literę

5. Zabawy z literą

- Wyszukiwanie i zaznaczanie małych i wielkich liter w tekście np. na kartce                                    z gazety,

- Próby wodzenia palcem po literze pisanej na dużej powierzchni np. na kartonie, tablicy,

- Kreślenie palcem w powietrzu, na dywanie, na plecach rodzica kształtu wprowadzanej litery,

- Próby pisania palcem wprowadzanej litery na tacy wysypanej mąką lub kaszą manną,

- Pisanie wprowadzanej litery na kartce po śladzie (początkowo litera może być napisana na całej  powierzchni kartki),

- Pisanie litery po śladzie w liniaturze,

- Samodzielne pisanie litery w liniaturze

6. Utrwalanie litery  - do utrwalania znajomości liter można wykorzystać propozycje zabaw z literami i głoskami zamieszczone na naszej stronie.

 

 

Przeczytaj: Etapy wprowadzania litery ...
Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim

2020-04-02

Witam dzieci i rodziców

i zapraszam do wysłuchania kolejnych piosenek

oraz utrwalenia nazw kolorów i liczebników w języku angielskim.

1.Spring Flowers | Preschool | The World Around Me | Kid Friendly | Educational

https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c

oraz

2.Sing a Song of Flowers | Song Lyrics | Preschool Songs | Rhymes Songs | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

dodatkowo dla chętnych w załączniku obrazek do wydrukowania i pokoorowania

Iwona Suska

1.Posłuchaj piosenki o wiosennych kwiatach i policz je po angielsku.

5 Spring Flowers | Preschool | The World Around Me | Kid Friendly | Educational

https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c

One(łan) 1

Two (tu) 2

Three (fri) 3

Four (for) 4

Five (fajf) 5

and

Five (fajf) 5

Four (for) 4

Three (fri) 3

Two (tu) 2

One(łan) 1

2.Posłuchaj piosenki i narysuj 6 kwiatów w kolorach, które usłyszałeś.

Sing a Song of Flowers | Song Lyrics | Preschool Songs | Rhymes Songs | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

Sing a song of flowers,

flowers all around

Flowers that are growing,

growing in the ground

Flowers of every color,

they look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow Blue and purple too!

Dla chętnych karty pracy w załącznikach.

Witam wszystkie dzieci i rodziców,

którzy chcą zabawić się z językiem angielskim.

Dziś w zestawie na poprawę humoru ulubione piosenki :

  1. Roly Poly Song | Kids Nursery Rhymes https://www.youtube.com/watch?v=x75Ov5WbpfI

Proszę aby wszystkie dzieci, które znają tą piosenkę spróbowały zaśpiewać i pokazać ją za pomocą gestów swojemu rodzeństwu lub rodzicom.

Jeśli lubisz grać w kolory oto propozycja:

2 Poszukaj kolorów w swoim pokoju lub w domu wskaż je i zabaw się tak jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu:

I See Something Blue .Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

I See Something Pink. Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.

Dla chętnych karty pracy w załączniku.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

Przeczytaj: Zabawy z językiem angielskim ...
Drodzy Rodzice PSZCZÓŁEK

Drodzy Rodzice PSZCZÓŁEK

2020-03-31

Serdecznie zachęcam do skorzystania z materiałów na tydzień o tematyce  „Zwierzęta na wiejskim podwórku „.   Są to propozycje, które można wykorzystać podczas pobytu w domu. Zapraszam  do wspólnej zabawy z dziećmi.

TEMAT TYGODNIA: Zwierzęta na wiejskim podwórku

  1. Zwierzęta wiejskie
  2. Skąd się biorą jajka?
  3. Czy świnia to brudne zwierzę?
  4. Skąd się bierze wełna?
  5. Po co hodujemy krowy?

WIERSZ
Stanisław Kraszewski „Na wiejskim podwórku”

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dzieciom pytania:  

Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?

Co wydarzyło się w wierszu?

Kto spowodował kłopoty?

 Co zrobił gospodarz?

Następnie rodzic ponownie czyta wiersz z włączeniem dzieci rodzic czyta: krowa – łaciate… itd., a dzieci dopełniają zdanie nazwą młodego zwierzęcia rodzic. może wydrukować zdjęcia zwierząt wymienionych w wierszu oraz ich młodych. Podczas pokazywania zdjęć dzieci podają nazwy zwierząt. W następnej kolejności dzieci próbują podać nazwy miejsc, w którym mieszkają zwierzęta z utworu, np. kurnik, chlew, stodoła. Na końcu na podstawie zdjęć dzieci próbują określić liczbę nóg każdego zwierzęcia, sumują liczbę nóg matki i młodego, porównują wyniki. Jeśli macie ochotę, narysujcie do wysłuchanego wiersza ilustrację.                                                                                                                                 Zwierzęta na wiejskim podwórku.

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

 

Odgłosy zwierząt domowych, farma, na wsi - dźwięki jakie wydają zwierzęta - nauka zabawa dla dziecihttps://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE

 

Piosenka dla dzieci "Dziadek fajną farmę miał"                                                                                            https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

 

„ Zwierzakowe cienie” – odrysowywanie cieni zwierząt wiejskich, doskonalenie percepcji wzrokowej i motoryki małej. Do zabawy są potrzebne plastikowe lub drewniane figurki zwierząt wiejskich. W słoneczny dzień można przeprowadzić zabawę na dworze, w pochmurny przy świetle lampy lub latarki. Ustawiamy zabawki w rzędzie. Oświetlamy je latarką, tak żeby powstał cień. Odrysowujemy cienie i wypełniamy ich kontury

Skąd się biorą jajka?                                                                                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

Jak wygląda pisklę?” – zabawa plastyczna, wykonanie kurczaczków techniką stemplowania. Rodzic  przygotowuje stempel z korka, macza go w żółtej farbie, dorysowuje do śladu stempla nogi, dziób, oczy i skrzydełka – powstaje pisklę. Dzieci tworzą prace plastycznie zgodnie ze wzorem

Ćwiczenia matematyczne „Kurki i jajeczka”. Dzieci układają przed sobą tyle sylwet kurek, ile kropek jest narysowanych na kartonikach pokazywanych przez rodzica  (1, 2, 3). Pod sylwetami układają odpowiednią liczbę tekturowych jajek, zgodnie z poleceniami rodzica ( np. druga kurka zniosła trzy jajka, trzecia kurka zniosła jedno jajko, pierwsza kurka zniosła dwa jajka ).

„Jakie potrawy można zrobić z jajek?” – dzieci tworzą książkę kucharską, zawierającą potrawy z jaj, rysują swoje pomysły (jajecznica, jajko sadzone, jajko na twardo, jajka faszerowane, kogel-mogel itp.). Prace zostają omówione, uporządkowane i połączone za pomocą wstążki w książkę kucharską. Rodzic  pyta dzieci, jak robi się jajko na miękko i na twardo, po czym gotuje jajka na miękko i twardo. Dzieci obserwują, co stało się z żółtkiem i białkiem. Na koniec próbują jaj, a rodzic opowiada o ich wartościach odżywczych

Pasta z jajek, żółtego sera i musztardy - Jak zrobić   https://www.youtube.com/watch?v=cX8yTSycDvY

 „Zaganianie owiec do stada” – manipulacyjna zabawa z kulkami waty. Dzieci budują ogrodzenie z klocków. Za ogrodzenie wkładają kulki z waty. Część kulek jest poza ogrodzeniem. Dzieci wkładają „zaginione” owieczki do zagrody za pomocą pęsety (ewentualnie przy braku pęsety – rączką).

„Wyganiamy owieczki z zagrody” – motoryczno-matematyczna zabawa z kostką. Dzieci wyjmują z zagród wszystkie kulki z waty, czyli wyganiają owieczki z zagród. Rodzic  rzuca kostką i pokazuje, ile oczek wypadło. Dzieci umieszczają w zagrodzie odpowiednią liczbę owieczek, wkładając kulki z waty za pomocą klamerki do bielizny.

„Gdzie jest owca?” – zabawa ruchowa. Mama owca ma zawiązane oczy. Próbuje odnaleźć swoje dziecko, zagubioną owieczkę, po dźwięku dzwoneczka (dziecko z dzwoneczkiem przemieszcza się). Zabawę można wielokrotnie powtórzyć.

Skąd się bierze wełna?

Jak strzyże się owce?                                                                                                                                 https://www.youtube.com/watch?v=F7E-j5UPRGk

Jak przerobić wełnę na nici?                                                                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=DLN52rC0cGo

 

Piosenka „Pij mleko”  https://www.youtube.com/watch?v=E6XcmxMdIEc

Jak produkowane jest mleko.                                                                                                                                    https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

 

Wycieczka do mleczarni i wielka miłość Uchola – bajka                                                                                 https://www.youtube.com/watch?v=ugAu98IwG54

 

Przyrządzanie masła w słoiku –dziecko otrzymuje mały słoik z zakrętką, do którego wlewamy tłustą śmietanę. Po intensywnym potrząsaniu słoikiem przez kilka minut powstanie domowe masło.                                                                                                                                                                                              Zachęcam do eksperymentów z dziećmi.

Tęcza na mleku                                                                                                                                                https://www.youtube.com/watch?v=cyTO1y3aDGs

 

JAJKO W BUTELCE                                                                                                                                            https://www.youtube.com/watch?v=sbkjSMm4bmY

 

„Tęcza z mleka” – zabawa plastyczna, zabarwianie mleka różnymi barwnikami. Dzieci mieszają substancje wykałaczkami i tworzą różne wzory

Kilka  inspiracji:

http://livingonalatte.blogspot.com/2012/07/paper-plate-farm-animals.html?spref=fb

http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html                                                                         Jeśli macie ochotę, zbierajcie swoje prace do teczki lub róbcie zdjęcia. Po powrocie do przedszkola wspólnie omówimy efekt waszej pracy, zrobimy wystawę. Jestem bardzo ciekawa rezultatów.                                                                    W przypadku jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres e-mail reniapoz@o2.pl  lub dzwonić na mój nr  C.D.N……………….                                                                                                                                                     

            ŚCISKAM MILUTKO,                                                                                                                                              POZDRAWIAM CIEPLUTKO,                                                                                                                                      BUZIAKA PRZESYŁAM,                                                                                                                                         ŻYCZĄC ZDROWIA MOIM PSZCZÓŁKOM

Renata Poznańska – wychowawca

 

                                                                                                                                                                   

 

 

Przeczytaj: Drodzy Rodzice PSZCZÓŁEK ...
Zabawy  z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim

2020-03-31

Witam wszystkie dzieci i rodziców,

którzy chcą zabawić się z językiem angielskim.

Dziś w zestawie na poprawę humoru ulubione piosenki :

1. Roly Poly Song | Kids Nursery Rhymes https://www.youtube.com/watch?v=x75Ov5WbpfI

Proszę aby wszystkie dzieci, które znają tą piosenkę spróbowały zaśpiewać i pokazać ją za pomocą gestów swojemu rodzeństwu lub rodzicom.

Jeśli lubisz grać w kolory oto propozycja:

2 Poszukaj kolorów w swoim pokoju lub w domu wskaż je i zabaw się tak jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu:

I See Something Blue .Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

I See Something Pink. Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.

Dla chętnych karty pracy

                                                     Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

                                                                                 Iwona Suska

 

Narysuj coś w kolorze:

I see something blue:

(coś niebieskiego)

I see something yellow:

(coś żółtego)

I see something red:

(coś czerwonego)

I see something purple:

(coś fioletowego)

I see something pink:

(coś różowego)

I see something orange:

(coś pomarańczowego)

I see something brown:

(coś brązowego)

I see something green:

(coś zielonego)

 

Przeczytaj: Zabawy z językiem angielskim ...
Uwaga Rodzice BIEDRONEK

Uwaga Rodzice BIEDRONEK

2020-03-30

Dzień dobry!!

Witam w kolejnym tygodniu nauczania domowego. Przedstawiam Państwu zamierzenia dydaktyczne na pierwszy tydzień kwietnia, a następnie kilka aktywności do wykonania z dziećmi w domu w ramach zajęć dydaktycznych.

 

1. Wiosenne powroty

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd)
  • układanie figur, patyczków, klocków według podanego wzoru.
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nad­chodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.

Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.

To jest gniazdo bociana.

Dziadku, tam nikogo nie ma.

Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.

Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?

Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

I one też kiedyś odlecą?

Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.

Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.

Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.

I dziobów – dodał chłopiec.

Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.

Jerzyki? – zdziwił się chłopiec. – Przecież jeże nie latają!

Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje.

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.

Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś

Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

Kle, kle, kle! – powtórzył Olek.

Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach, od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:

Kle, kle

Klekotaniem zbudził bociek

całe gniazdo swoich pociech.

Kle, kle dzwoni w ptasich główkach

niczym głośna ciężarówka!

Znowu tatko tak klekoce,

że zarywa boćkom noce?

Czemu tatuś nasz kochany

taki dziś rozklekotany?

Bocian skrzydłem dziób zasłania,

sen miał nie do wytrzymania!

Ach, obudźcie mnie już, błagam,

bo was chciała połknąć żaba!

2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania

 

Rodzic zadaje pytania:

- Dokąd pojechał Olek?

- Gdzie miał swoje gniazdo bocian?

- W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

- Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

- Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski?

 

3. Jeżeli mają państwo w domu książki z ptakami proszę o zaprezentowanie zdjęć ptaków powracających do nas wiosną: czajki, jerzyka, słowika, szpaka, skowronka, żurawia, jaskółki, bociana. Na każdym zdjęciu wskazują części ptaka wymienione przez N.: głowę, dziób, oko, tułów, skrzydła, ogon, nogi.

 

4. Prezentacja filmu pt. „Wywiad z bocianem”

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

 

5. Wykonanie pracy plastycznej „Bocian” przy użyciu płatków kosmetycznych, papieru kolorowego i kleju. Dzieci doklejają wycięte z papieru chmurki, mogą je też narysować, przyklejają lub rysują trawkę.

 

Jeśli nie mamy płatków kosmetycznych możemy wykonać bociana w inny sposób.

Wystarczy kolorowanka przedstawiająca bociana, czerwony papier kolorowy, klej, czarna kredka. Zadaniem dzieci jest wykleić papierem kolorowym dziób i nogi bociana, a odpowiednie fragmenty (np. końcówki piór na skrzydłach) pokolorować na czarno.

 

6. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest żabka” ciepło-zimno. Potrzebna będzie żabka- gotowa zabawka lub zrobiona z papieru. Rodzic chowa żabkę, dziecko kierowane wskazówkami rodzica szuka żabki. Hasło „ciepło”- mówimy gdy dziecko zbliża się do żabki, „zimno”- gdy się oddala. Ważne! Gdy dziecko znajdzie żabkę musi określić gdzie ona była używając określeń: pod, za, obok, przed, w . Następnie dziecko chowa żabkę, a rodzic szuka.

 

7. Wizualizacja ,,Powracające ptaki’’ - wyobraź sobie, że jesteś ptaszkiem, który powraca z ciepłej Afryki gdzie spędził zimę. Kiedy się dowiedział, że u nas jest już wiosna, wybrał się w drogę, aby do nas powrócić. Leciał niewysoko. Przelatywał nad stadem lwów, z których jeden groźnie ryczał (dzieci otwierają buzię szeroko i udają ryczącego lwa). Nad rzeką ujrzał słonie, które pięknie, na wszystkie strony kręciły trąbami (dzieci złączonymi i wyciągniętymi do przodu ustami kręcą na wszystkie strony). Na drugim brzegu rzeki wylegiwały się cztery tłuste hipopotamy (dzieci nadymają policzki cztery razy). Wkrótce ptaszek doleciał do morza i usłyszał szum jego fal (szu, szu, szu, szu). Morze było głębokie i szerokie i leciał nad nim nasz ptaszek przez wiele godzin. Kiedy znalazł się nad lądem, przysiadł na chwilkę, aby się pożywić nasionkami (z buzi dzieci robią dziobek i lekko rozchylają środkową część ust, tworząc kółeczko). Po jedzeniu pięknie wyczyścił dziobek (języki czyszczą kąciki ust). Wiedział nasz ptaszek, że już jest niedaleko – przeleciał jeszcze nad pastwiskiem, gdzie brykały koniki (kląskanie) i minął w powietrzu wieżę Kościoła, gdzie głośno biły dzwony ( bim, bam, bim bam). Na polu, tuż przy jego rodzinnym lesie pracował traktor ( naśladujemy wargami dźwięk traktora). Jeszcze tylko kilka machnięć skrzydłami i już był przy swym rodzinnym gnieździe. Poczuł się szczęśliwy i radośnie zaśpiewał (ćwir, ćwir, ćwir).

 

8. Układanie rytmów- zabawa dydaktyczna. Do zabawy będą potrzebne wycięte z papieru kształty, mogą to być figury geometryczne lub serduszka, gwiazdki, kwiatki – wybór należy do państwa. Ja przedstawię przykład zabawy na figurach geometrycznych. Wycinamy 3 rodzaje kształtów np. koło, kwadrat, trójkąt. Potrzebne będą 2 zestawy jeden dla rodzica, drugi dla dziecka.

a) Rodzic układa rytm: kółko, trójkąt, kółko, trójkąt, kółko, trójkąt

Dziecko : układa taki sam rytm, następnie ma za zadanie ułożyć dalszy ciąg układu

b) R. układa rytm kółko, trójkąt, kwadrat,kółko, trójkąt, kwadrat

Dziecko: układa taki sam rytm, następnie ma za zadanie ułożyć dalszy ciąg układu

c) R. układa rytm: kółko, trójkąt, trójkąt, kółko, trójkąt, trójkąt, kółko

Dziecko: układa taki sam rytm, następnie ma za zadanie ułożyć dalszy ciąg układu

 

Układamy różne ciągi figur, pozwalamy dziecku aby to ono ułożyło rytm dla rodzica, ważne aby zacząć od układów dwu elementowych, a następnie przejść do trzy elementowych (jeśli będą za trudne zostajemy na 2 elementowych i ćwiczymy je).

 

9. Układanie obrazów wg wzoru. Do wykorzystania to co mamy w domu: patyczki do liczenia, nakrętki od butelek, fasolki, kasztany, paseczki papieru itp. Rodzic układa prosty wzór np. trójkąt z trzech patyczków- dziecko odwzorowuje, kwiatek z nakrętek- dziecko odwzorowuje, domek z paseczków- dziecko odwzorowuje.

 

 

10. Masażyk na plecach

 

Tu ptaszka małego gniazdeczko rysujemy koła

Tu się wylało mleczko głaskanie pleców otwartą dłonią w środek pleców

Tu żabka do wody wskoczyła lekkie uderzenie otwartą dłonią w środek pleców

A tędy mróweczka chodziła „Chodzenie” palcem wskazującym i środkowym”

I słoń przeszedł ciężko tędy naprzemienny marsz dwiema zwiniętymi w pięści dłońmi

I wąż miał tu swoje wykręty naśladowanie ruchów węża, rysowanie palcem pętli

I nawet skrobały skrobaki skrobanie wszystkimi palcami

Na świecie są różne dziwaki uderzanie opuszkami palców

Teraz zaśnij dziecino miła głaskanie po głowie

bo bajeczka już się skończyła masowanie po plecach otwartymi dłońmi

 

11. Oczywiście dużo kolorowanek, ćwiczeń grafomotorycznych- ćwiczymy rączki :)

 

Drodzy Rodzice, przekazujemy Wam możliwość korzystania z płyty Bliżejprzedszkolna pięciolinia – utwory do tańca, śpiewania i zabawy na marzec, na której są piosenki o tematyce wiosennej. Planowaliśmy słuchać piosenek podczas zajęć i bawić się przy nich w przedszkolu, ale ponieważ nie mamy takiej możliwości, zachęcamy do tego, aby dzieci słuchały piosenek i bawiły się przy nich w domu. Na płycie znajdują się piosenki edukacyjne, piosenki do tańca i zabaw muzyczno-ruchowych oraz piosenki do nauki języka angielskiego.

Wystarczy wejść na stronę „Moja płytoteka”
https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka,
zalogować się*, wcisnąć przycisk DODAJ KOD i wpisać kod bpmarzec, który odblokuje dostęp do płyty.

*Jeśli nie są Państwo zalogowani na stronie www.blizejprzedszkola.pl, system automatycznie wygeneruje prośbę o dokonanie rejestracji. Proces trwa bardzo krótko, a rejestracja jest bezpłatna. Dostęp do płyty jest możliwy wyłącznie po zalogowaniu.

Miło nam będzie, jeżeli podzielą się Państwo z nami miłym słowem, uwagami dotyczącymi naszej nowej usługi, jaką jest Płytoteka.
Kod bpmarzec ważny jest przez 50 dni od momentu aktywacji.

Pozdrawiam gorąco Paulina Sieńczak

 

 

Przeczytaj: Uwaga Rodzice BIEDRONEK ...
Uwaga Rodzice KRASNOLUDKÓW

Uwaga Rodzice KRASNOLUDKÓW

2020-03-30

"KRASNOLUDKI"- GRUPA III

"Krasnoludki" w tym tygodniu (30 marca- 3 kwietnia) zachęcam Was i waszych Rodziców do zajęcia się tematyką ekologiczną.

 

Temat tygodnia: KODEKS MAŁEGO EKOLOGA
30. 03 - "Ziemia prosi o ochronę"

31. 03 -"Dzieci wiedzą, jak segregować smieci"

01 .04 -"Dzieci nie lubią, gdy ktoś śmieci!"

02. 04 – "Mała kropla wody"

03. 04 – "Gałgankowe królestwo"

PONIEDZIAŁEK

  • Zabawa "Slalom z przeszkodami",Rodzic wyznacza umowną trasę, na której układa przedmioty np. krzesło, duży kolcek itd. Dziecko jest samochodem i musi przejechać trasę bez dotykania, poruszania czy przewracania przeszkód. Ćwiczenie wyczucia przestrzeni i percepcji wzrokowej.
  • Rozmowa z dzieckiem "Co to jest przyroda?" (Przyroda- synonim krajobraz, świat zwierzęcy i roślinny wraz z krajobrazem)"Jak dbamy o przyrodę?" Zwrócenie uwagi na piękno przyrody ożywionej i nieożywionej.

Przykładowe pytania:"Czy wokół nas jest przyroda?", "Jak małe dziecko może chrońć przyrodę?"

"Co robimy ze śmieciami w domu?", Czy oszczędzamy wodę i prąd"? "W co wkładać zakupy, by nie produkować więcej śmieci?"

  • Narysuj rysunek pt "Przyroda wokół mnie"
  • Posłuchaj piosenki pt. "Nasza planeta"- "Śpiewające Brzdące"

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

 

WTOREK

Bajka edukacyjna "Rady na odpady"

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k


Spacer po najbliżej okolicy wokół domu zwrócenie uwagi na kosze, altanyśmietnikowe i kontenery na śmieci w naszym otoczeniu.

ŚRODA

  • "Historia pewnej butelki"- zabawa doskonaląca umiejętnośćukładania prostych opowiadań i rozwijająca wyobrażnię. Dziecko słucha początku opowiadania, a następnie opowiada samodzielnie, co dalej działo się ze zużytą butelką.

"Zosia wracała z mamą z przedszkola. Zachciało jej się pić. Mama kupiła jej pyszny soczek w butelce. Zosia wypiła napój i ..."

  • "Grające butelki"-zabawa umuzykalniająca z wykorzystaniem szklanej i plastikowych butelek. "Gramy na butelkach"-czy butelka może grać? Dziecko uderza w plastikową butelkę paluszkami, całą dłonią, turla ją po podłodze itp. Dziecko dmucha w szklaną butelkę, próbuje wydobyć dzwięk, stuka delikatnie paluszkami itp. Rodzic trzyma butlkę nisko, dziecko gra cicho, butelka jest wysoko- dziecko gra głośno.

CZWARTEK

  • Rozmowa wprowadzająca. Przykładowe pytania do rozmowy rodzica z dzieckiem:"Czy woda jest potrzebna?, Do czego?,Co się stanie, gdy jej zabraknie?, Co możemy zrobić, aby jej nie zabrakło?
  • Zabawa badawcza „Jaki kształt ma kropla?”. Rodzic stawia przed dzieckiem miskę z wodą i tackę z przygotowanymi przedmiotami.(kredki, plastikowe czyste strzykawki, rurki do napojów, zakraplacze do leków, wykałaczki szaszłykowe itp) Rodzic zwraca się do dziecka: Spróbuj za pomocą przedmiotów, które masz na tacy, wydobyć z miski kroplę wody. Wypróbuj, który przedmiot jest najlepszy. Jaki kształt ma kropla?
  • Eksperymenty z wodą -"Mama w domu"


https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts

https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM

 

PIĄTEK

  • "Miękkie- szorstkie" zabawa badawcza. Rodzic przygotowuje dziecku kawałki, ścinki różnych materiałów. Dziecko dotyka je i określa, podaje cechy tkaniny: miekki, gruby itd.

Rodzic pyta też dziecko co możemy zrobić z kawałków tkanin, jak je powtórnie wykorzystać, czyli poddac recyklingowi.

  • Rodzic czyta dziecku wiersz pt."Gałgankowe Królestwo" i krótko rozmawia o wierszyku.

"Gałgankowe Królestwo "

W pewnym państwie, gdzieś za wzgórzem, zamek stoi z wieżą w chmurze.

Król tam rządzi gałgankowy, co swój kodeks ma surowy! Kocha ptaki, kwiaty, dzieci, lecz nie lubi, gdy ktoś śmieci!

Gdy się woda zbytnio leje, król ze złości zielenieje! Gdy ktoś zrywa piękne kwiaty, rwie na sobie wszystkie szaty!

Każdy króla tutaj słucha i nastawia pilnie ucha . Już nie słychać krzyków, złości, bo królestwo lśni w czystości

Gałgankowy lud świętuje, ze swym królem wiwatuje! Bo Królestwo Gałgankowe obyczaje ma wzorowe!

  • Wykonanie wspólnie z dzieckiem kukiełki z Gałgankowego Królestwa z kawałków tkanin, łyżki drewnianej lub butelki, włóczki, guzików, nakrętek koralików i innych materiałów.
  • Swobodne zabawy inscenizacyjne z kukiełką - tworzenie teatrzyku.
  • Ogłaszam konkurs z nagrodami na najciekwszą gałgankową kukiełkę. Rozstygnięcie konkursu po naszym powrocie do przedszkola, więc zachęcam wszystkie moje Przedszkolaki do działania i czekam z niecierpliwością na Was i wasze prace.

Pozdrawiam serdecznie

Anna Łyszcz

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj: Uwaga Rodzice KRASNOLUDKÓW ...
Język angielski

Język angielski

2020-03-27

Witam ponownie.

Dziś zapraszam do wysłuchania kolejnej wiosennej piosenki link https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

i wykonania karty pracy. (w załączniku do wydrukowania)

Drugim zadaniem jest odsłuchanie "Spring vocabulary" link https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284 i

powtarzanie angielskich słówek.

Iwona Suska.

Temat : Fun Spring

 

1. Posłuchaj piosenki Spring Song for Kids - Spring is HERE by ELF Learning

https://www.youtube.com/watch?v=_ZXdJ46IX0I

i wklej odpowiednie obrazki w wykropkowane miejsca (karta z obrazkami w załączniku)

 

 

 

I can see a rainbow(rejnboł),................................

 

 

 

I can hear the bees, (bis)…............................

 

 

 

I can feel the wind,(łind)............................................. Spring is here!

 

 

 

I can see the butterflies, (baterflajs) …........................

 

 

 

I can hear the frogs,(frogs) ….....................................

 

 

 

 

I can feel the sun,(san).................................

 

Spring is here!

Goodbye winter, hello spring. A new start for everything,

Goodbye snow, hello sun, Letʼs go outside and have some fun.

 

 

I can see the cherry trees,(triis)............................

 

 

 

I can hear the birds,(berds) …........................

 

 

 

 

I can smell the flowers,(flałers)......................................

 

Spring is here!

 

I have a runny nose,(nołs)...............................

 

 

I have itchy eyes,(ajs) ….............................

 

I have hay fever,

Spring is here! ACHOO!!!

Goodbye winter, hello spring, A new start for everything,

Goodbye snow, hello sun, Letʼs go outside and have some fun,

Letʼs go outside and have some fun, Letʼs go outsiiiiiiiiide, and have some FUN!

 

2. Posłuchaj nagrania Spring vocabulary, seasons : https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284 i powtórz słowa.

 

Przeczytaj: Język angielski ...